Jump to content

BMW M50 i Sierra


Cossiehagen

Recommended Posts

Hei! Driver å skal bygge meg en isbil, og har en M50 fra BMW stående. Vet noen har dette, og lurte på om noen har en DIY/oppskrift på dette?

Hva som må tilpasses osv.

 

Motorfester er ganske logisk, men tenkte på om det er noe på chassiset som må modifiseres og hvordan jeg skal koble for å få start? Har komplett ledningsnett på motor.

 

Prøvd å Google litt men finner lite om selve ombyggingen. Noen her som har gjort dette før?

Link to comment
Share on other sites

Sjekket Skogenracing? De har gjort dette før.

M50B25 fra E34? Om du skal ha turbo kan du like greit gå for datasprut med det samme.

Hva de ledninger går til, om det er slik som på E30 og E34 ivertfall, med stor rund kontakt i motorromet, finner du oversikt over de fleste utgavene på bimmersforumet.

En original 190hk M50B25 uten vanos går ikke veldig bra, så jeg ville hatt overlading i en form.

M50 har litt mer komplisert motorstyring enn eec-iv i Sierra. Så å koble opp original Bosch/Siemens motorstyring kan faktisk være vell så mye jobb som datasprut. Og lettere å koble feil slik at f.eks motor ikke skrur seg av, eller blir gående i nødmodus.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...