Jump to content

"Halter" ved oppstart. (2.0 TDCI 115hk 2005)


Momentum

Recommended Posts

Når eg starter bilen går den først og hoster på 400-500 omdreininger i alt fra 2 til 10 sekund mens batteri og motor symbolet lyser, derretter blir turtallet normalt og symbolene slukkes og alt er fint.

Om motor er kald eller varm har ingenting å si.

Før skjedde dette av og til men no etter eg skiftet dynamo så skjer det omtrent hele tiden.

Har fått råd om at hvis jording mellom motor og ramme er dårlig kan dette være problemet mtp at dette er jording til dynamo, men noen som vet hvor denne er?

Link to comment
Share on other sites

Tja trur no det. Vannivået er greit men cellene begynner å se litt eiret ut nedi der.

Men hva spenning skal normalt et batteri når bilen Ikkje står å går? Hadde et nytt batteri fra biltema her for noen uker siden å da viste det 12,55V

Link to comment
Share on other sites

Tja trur no det. Vannivået er greit men cellene begynner å se litt eiret ut nedi der.

Men hva spenning skal normalt et batteri når bilen Ikkje står å går? Hadde et nytt batteri fra biltema her for noen uker siden å da viste det 12,55V

Prøv dyserens. Er det på kald motor ? har samme problemet på en opel med defekte glødeplugger

Link to comment
Share on other sites

Ikke ofte det er problem med glødinga på de motorene der. Mål batterispenninga di ved oppstart og rett etter. Så burde du få lest ut feilkoder så en evt har noe å gå etter. Ligger nok feilkoder lagret siden lampa har lyst.

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Så då er batteriet utelukket.

Har no nett fylt på STP sin dyserens så får se om det har noe for seg. Hvis Ikkje det blir noe bedre så blir det vel diagnose og evt sletting av feilkoder på verksted.

tipper at du har ei dyse som kødder

Alle dysene ble skiftet og programmert hos Ford verksted for ca 1,5 år siden så har mine tvil på det.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...