Momentum Posted February 19, 2016 Share Posted February 19, 2016 Når eg starter bilen går den først og hoster på 400-500 omdreininger i alt fra 2 til 10 sekund mens batteri og motor symbolet lyser, derretter blir turtallet normalt og symbolene slukkes og alt er fint.Om motor er kald eller varm har ingenting å si.Før skjedde dette av og til men no etter eg skiftet dynamo så skjer det omtrent hele tiden.Har fått råd om at hvis jording mellom motor og ramme er dårlig kan dette være problemet mtp at dette er jording til dynamo, men noen som vet hvor denne er? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MekoNor Posted February 20, 2016 Share Posted February 20, 2016 Bensin, Diesel....? Veteran eller moderne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Momentum Posted February 21, 2016 Author Share Posted February 21, 2016 2.0 TDCI 115hk 2005 Stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
MekoNor Posted February 21, 2016 Share Posted February 21, 2016 Vanskelig for å tro at dynamo er årsak. Kan være en dyse som ikke henger med fra start. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complexity Posted February 21, 2016 Share Posted February 21, 2016 Fyll en flaske dyserens på tanken. Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted February 21, 2016 Share Posted February 21, 2016 Er batteriet ditt helt i orden? Ganske kresne på lav batterispenning dissa motorene der. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Momentum Posted February 23, 2016 Author Share Posted February 23, 2016 Tja trur no det. Vannivået er greit men cellene begynner å se litt eiret ut nedi der.Men hva spenning skal normalt et batteri når bilen Ikkje står å går? Hadde et nytt batteri fra biltema her for noen uker siden å da viste det 12,55V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quickass Posted February 23, 2016 Share Posted February 23, 2016 Tja trur no det. Vannivået er greit men cellene begynner å se litt eiret ut nedi der.Men hva spenning skal normalt et batteri når bilen Ikkje står å går? Hadde et nytt batteri fra biltema her for noen uker siden å da viste det 12,55VPrøv dyserens. Er det på kald motor ? har samme problemet på en opel med defekte glødeplugger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Momentum Posted February 24, 2016 Author Share Posted February 24, 2016 Motortemp virker Ikkje til å spille noe særlig rolle. Skal prøve dyserens, funker ikkje det må det vel bli nye glødeplugger eller batteri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Ikke ofte det er problem med glødinga på de motorene der. Mål batterispenninga di ved oppstart og rett etter. Så burde du få lest ut feilkoder så en evt har noe å gå etter. Ligger nok feilkoder lagret siden lampa har lyst. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Momentum Posted February 26, 2016 Author Share Posted February 26, 2016 Ja då var det målt, viste 12,15V før oppstart, når den sto å gikk var det 14,55V.Er 12,15V lite? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Høres bra ut det. Er akuratt rett etter den har startet som jeg lurte på, men det virker ok med de målingene du har fått der. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 tipper at du har ei dyse som kødder 1 Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Momentum Posted February 26, 2016 Author Share Posted February 26, 2016 Så då er batteriet utelukket.Har no nett fylt på STP sin dyserens så får se om det har noe for seg. Hvis Ikkje det blir noe bedre så blir det vel diagnose og evt sletting av feilkoder på verksted.tipper at du har ei dyse som kødderAlle dysene ble skiftet og programmert hos Ford verksted for ca 1,5 år siden så har mine tvil på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 kan fremdeles vær ei dyse har vært borti dette MANGE ganger på opel vivaro bla Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Momentum Posted March 14, 2016 Author Share Posted March 14, 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now