Jump to content

2010 Mondeo - GPS signaler problemer


reggy

Recommended Posts

Har skifta foten på min Kuga, flere forhandlere her i landet, som har de på lager

Ok - så bra. Du mener det er samme fot?

 

Hva pris betalte du?

 

Og hvordan går jeg frem - ringer Ford landet rundt (litt tungvindt).

Ford her kunne ikke sjekke - anbefalte ebay søk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg betalte 502kr for den med rabatt, som blir litt mindre når vi får deler fra andre forhandlere (jeg jobber hos Ford). Visst folka på delelageret, hadde kunnet jobben sin, så hadde de sjekket for deg, de må lære seg å bruke edix. Kjøpte ny anntenne pisk også til 150kr. Mener foten er lik ja

Link to comment
Share on other sites

Fin pris du fikk

Hvis du er i Ford - klarer du å sjekke om den kan skaffes noe sted. Jeg fikk dele nr og ved søk i utland får jeg bare opp at varen ikke finnes lenger

 

Føler jeg nærmer meg ombyggingssettet

Samme jeg fikk på delelageret, når jeg skulle ha ny. Hun som har kontroll på edix her, er syk nå, kan sjekke når hun kommer igjen. Via edix jeg fikk min, og da var det flere forhandlere her ilandet, som har dem på lager. På min var kontakt delen til gps, i foten, irret av og ledningsdelen ok, det bør du sjekke.

Link to comment
Share on other sites

Ok

Da jeg kjøpte bilen ca 4 år siden, var foten gåen pga antenne hadde stått i voldssomt spenn pga skiboks.

Jeg fikk ny, men måtte selv bytte. Det funket. I høst lakk det plutselig vann ned av lys i tak. Måtte da ta av foten og legge ny sånn gummiblanding under foten for å få det tett. GPS virket før og etter dette. Så ledningsnett tenker jeg er ok. Men den foten er nok røft utsatt for fukt - og mulig fukt fra i høst, sammen m kulda kan ha gjort den defekt.

Tenker nok også det er en grunn til at Ford gjør om på dette. Hele antennesystemet midt på taket der er håpløs løsning.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...