Jump to content

bytte hjulager foran mondeo 2009 tdci aut


bjarte83

Recommended Posts

hei,

 

Kan noen gi en beskrivelse hvordan en bytter et slikt lager. Har ikke sett et slikt opplegg før. har byttet ein del lager før. Først måtte eg dele bremseskive med vinkelkutter for å få den av, pasningsrust. har ikke sett maken.

 

Kjøpt nytt lager, dette kom som en enhet med hjulboter og spline til driv aksel i senter.

 

Hvordan får eg ut det gamle? Eg forstår ikke hvordan yterring på lager er lås utover mot hjulet. Bak går eg ut fra at det sitter en segiring men utover ser eg ingenting. Må eg demontere den nye huben som kom montert? må det løses av på fjerbein, bærekule og endeled?

 

Hjelp mottas med takk, nummeret før den går på dynga no:) ;)

 

Bjarte

Link to comment
Share on other sites

takk, men kolreis presses det nye inn uten å presse på innreing på lager?

 

FInn et passene rør. Eller lever inn spindel til et verksted. Er så fort gjort at det blir nesten kriminelt om dei tar betalt for det

Link to comment
Share on other sites

det stemmer, ut er intet problem, det er inn der en må ha eller lage et verktøy for å unngå å presse på innering av lager og ergo må kulene overføre kraften. jeg fikk et ford verksted til å presse det i til meg og nå er bilen tilbake på veien.

Link to comment
Share on other sites

bruker alltid å knuse det gamle lageret,så bruker jeg banene fra de til å presse inn med igjen.eller så har jeg det store koppnøkkelsettet,alltids en kopp som passer.

Det hjelper ikke her, må ha to halvmåne skiver, som går mellom lageret og navet

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...