Jump to content

Batteri utlades s-max


johnny83

Recommended Posts

 

Jeg har en s-max 2006 modell som jeg kjøpte i 2014. Like etter jeg kjøpte bilen opplevde jeg at batteriet var flatt (bilen hadde stått i ro i ei uke). Fikk da nytt batteri. Påska 2015 skjedde det samme - bilen hadde stått i ro i underkant av ei uke.

 

Merker av og til at bilen kan være tung å få i gang. For et et par dager siden var batteriet flatt igjen - bilen hadde kun stått i ro i underkant av et døgn. 

 

Har ikke noe tilleggsutstyr på bilen. Ikke dieselvarmer, så vidt jeg vet (dukker ikke opp i menyen). Har lest et sted at bilen kan ha en tilleggsvarmer for raskere oppvarming av kupe.  Fikk ledningsnett til nytt hengerfeste i 2014, om det kan ha noen betydning.

 

 

Noen som har opplevd lignende med s-max?

 

 

Link to comment
Share on other sites

kjenner meg igjen i det. Men opplever ikke heilt flatt batteri men er veldig sløvt føler eg ved start. Batteri er snart 3 år gammelt og eg mener det bør holde lenger. Alltid mye lys i dashbord som står på. Eg har webasto/tileggsvarmer.

Link to comment
Share on other sites

Kan være mye forskjellig, som tapper strøm, og tar lit tid å finne ut av det. Noen talestyringsmoduler, har vært problem med. Står bilen ulåst, så tar det lenger tid før alle moduler stenger av, som også er et strøm forbruk. Spørs og på tilstanden på batteriet, hvor godt det tar lading og evt om ladespenninga er bra nok. Har og vært litt programvare endringer på instrument bord på noen modeller, som og går på strømforbruk

Edited by grcossie
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...