Jump to content

Chevrolet Lumina SS Araber edition.


and

Recommended Posts

Trodde du at jeg ville vise deg en 90talls tverrstilt V6? http://www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2013/03/Chevrolet-Lumina-1990.jpg

Ja jeg vil vise deg den også :P For vanligvis så går det feil vei når gamle modellnavn relanseres som feks Dart. Men ikke her.

 

For dette er en Commodore med rattet på riktig side i Norge. Og det er vel det nærmeste vi kommer Falcon her på berget så det er Fordlinken.

Vi er en oljenasjon vi også så hvorfor stod ikke denne i nybilhallen til Bergheim? :angry: :lol:

 

Alle som har sett seg ør på Summernatsvideoer https://www.youtube.com/user/summernats/videos får vel litt lyst på denne? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68867614

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Min denna :)

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Min denna :)

Tøft! Så hvordan og hvorfor er spørsmålene her.

Denne Lumina SS har jo 6trinn automaten, og ikke den 6trinn manuelle som også ble solgt med. Så det var vel ikke driftebil denne er tatt inn som?

 

Kjørte denne gjennom toll.no kalkulatoren, og fikk en avgift på 362K. Hvite skilt på denne til en kostnad av 511K.

Så hva får man av sedan til 520K på finn.no?

2008 S8 5.2L V10 450hk. Har man sett Ronin alt for mange ganger så er jo det litt fristende.

2005 M5 5L V10 507hk. Sett hva Clarkson på Top Gear får til med denne, men det kan jo fort også se ut som en 520d med M optikk fra bimmermiljøet. 

 

Lumina SS har nok den laveste dele og servicekostnaden av denne trioen.

Den blir også en klassiker på det sekundet den australske Commodoreproduksjonen opphører i 2017. Men 500K er mye penger samme hvilken vei det vris og vendes på.

Men fikk jo nok engang kikka gjennom litt Lumina SS/ Holden Commodore/Summernats når jeg først er innom her for andre gang i tråden :whistling: :D

Link to comment
Share on other sites

Tøft! Så hvordan og hvorfor er spørsmålene her.

Denne Lumina SS har jo 6trinn automaten, og ikke den 6trinn manuelle som også ble solgt med. Så det var vel ikke driftebil denne er tatt inn som?

 

Kjørte denne gjennom toll.no kalkulatoren, og fikk en avgift på 362K. Hvite skilt på denne til en kostnad av 511K.

Så hva får man av sedan til 520K på finn.no?

2008 S8 5.2L V10 450hk. Har man sett Ronin alt for mange ganger så er jo det litt fristende.

2005 M5 5L V10 507hk. Sett hva Clarkson på Top Gear får til med denne, men det kan jo fort også se ut som en 520d med M optikk fra bimmermiljøet. 

 

Lumina SS har nok den laveste dele og servicekostnaden av denne trioen.

Den blir også en klassiker på det sekundet den australske Commodoreproduksjonen opphører i 2017. Men 500K er mye penger samme hvilken vei det vris og vendes på.

Men fikk jo nok engang kikka gjennom litt Lumina SS/ Holden Commodore/Summernats når jeg først er innom her for andre gang i tråden :whistling: :D

Var stasjonert i midtøsten i 2 år og kjøpte denne på impuls.planen var å selge før ein reiste heim men.......istedet før å forlate skuta der nede i hendene på ein eller annen som skulle ordne salg ble den stappa i container. planen var opprinnelig å kjøre den heim men pga konfliktene i Syria og Egypt vart det nekt frå arbeidsgiver og frue angående det.

 

avgifter er jo eit tema :) må på alternativ denne. salgsverdi med skilter er rundt 400k +- 30k.

men har hatt e39 m5 tidligere å synes denne går den en høg gang. ikkje så raffinert og stille men gud så mykje meir morsom.

plass i bilen er også eit tema.einaste bilen eg har kunna stappa 3 barneseter i baksetet og hatt god plass til å sikre seter.for ikkje å snakke om beinplass :)

 

automaten funker heillt fint til aktiv banekjøring (har brukt den sjøl mange ganger på lusail-banen)

med litt ramairsystem og remap går den 0-100 på rundt 5 blank og den stopper ikkje på 250 :)

 

god og enkel mekanikk som funker.trenger ikkje være dataingeniør for å skjønne feilkoder og sånt

  • Like 1

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...