Jump to content

Anbefaling boostcontroller


Sierrakaren

Recommended Posts

Trur kanskje denne typen eg har er dårlig. Lader på samme tidspunkt som orginalt og vil ikkje holde på trykket uansett ka eg stiller på, kommer opp i 1,4- 1,6 men daler for ned igjen til 1-1,2 bar. Begynner og nerme meg noke men er noke dritt og forstå seg på....

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Har ikke bruksanvisningen her, men tror jeg kan gi noen tips alikevell. Først må man justere sensitivitet(set gain)? Denne bør/skal være 10-15%. Så justere man trykket (gain)? Vrir på hjulet med klokka for og øke trykket, ville startet med 30% (husk å trykk på hjulet for og lagre endringen. Ville så økt med 5% intervaller til ønsket trykk oppnåes.

om du skal lade 1.6bar ville jeg juster start boost på 1.4bar (om motoren takkler tidlig ladetrykk, og

Warning på 1.65bar med 3% senking.

det er viktigt og justere trykket med % "bleed/gain" før man legger inn start boost og warning.

Edited by as.
Link to comment
Share on other sites

Vell, ser ut som det er wastegaten som har tatt kveld, ikkje meir enn 0,8 når boostcontrolleren er av og hører ingenting til den lenger. Har sikkert stramma for mykje på den..... Får man tak i ny i norge?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...