Jump to content

Dårlig AC-anlegg i Focus 2009


Focusere

Recommended Posts

Det eneste jeg har vært misfornøyd med på min Focus 2009 diesel econetic er AC-anlegget.

 

Synes aldri det har kommet kaldluft om sommeren, men mere lunken luft, ala som om det er bare vifta som står på.

Hadde bilen nylig på vanlig service og der ble det også tatt service på AC-anlegget. 

 

Da virket AC som normalt i et par uker, dvs det kom kald luft når jeg ville kjøle ned kupeen. Men så etter 3-4 uker igjen kommer det bare lunken luft. 

 

Så når det er +20 grader og sol må jeg åpne vinduene for å få litt avkjøling inne i kupeen. 

 

Andre som har dårlige erfaringer med AC anlegget i Focusen eller andre Ford modeller?

Link to comment
Share on other sites

Det rare er jo at det virket (kom kald luft) de første par ukene etter at jeg nylig hadde service på bilen og AC anlegget. Hvorfor slutter det omtrent "å virke" etter et par uker?

 

Synes aldri kjøling på ac anlegget har virket i de snart 7 årene jeg har hatt bilen.

 

Når det gjelder sjekk av ac radiatoren, er dette noe som de fleste verksteder gjør eller må jeg ha den på merkeverksted?

Link to comment
Share on other sites

Da de hadde service på anlegget, så fylte på gass, så lenge det er nok gass til at du får trykk, så virker det. Så lekker det ut litt og litt, slik at kompressoren ikke starter.Er helt normalt at det virker en kort stund etter service. Visst de som gjorde jobben, såg at det var tom for gass, så burde de trykktestet anlegget

Link to comment
Share on other sites

hadde di gjort dette riktig..så hadde di også oppdaget lekkasje på systemet FØR di fylte gass..og burde da fylt på sporstoff ,,og ..elller konferert med deg når du henta bilen..eller før..

 

men du har nok en lekkasje ,som dem har nevnt ovenfor her,og da kanskje liten nok til at det virker ei stund..men så siver gassen ut(noe gassen vil gjøre uansett da gassen er så flyktig at det VIL lekke ut over tid uansett,mellom 3-5 år ) og du vil til slutt få ett AC system som ikke STARTER på grunn av for lite trykk i systemet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...