triggerhappy Posted October 10, 2003 Posted October 10, 2003 1. Hva bør oljetrykket ligge på på tomgang med gjennomvarm motor? 2. Kjører vel på 5w40 nå, skal byte til 10w60. Men hvilken olje? Pris er ikke så viktig. 3. Tror jeg har Wolf-chip nå. Har jeg noe å tjene på å bytte til en annen? 3. Er det noen små og billige modifikasjoner jeg kan gjøre for å få bilen enda raskere? Tenker da å beholde turbo, IC, dyser, fortsatt chip osv. Men plenumsspacere og lignende ting? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted October 10, 2003 Posted October 10, 2003 1. Hva bør oljetrykket ligge på på tomgang med gjennomvarm motor? 2. Kjører vel på 5w40 nå, skal byte til 10w60. Men hvilken olje? Pris er ikke så viktig. 3. Tror jeg har Wolf-chip nå. Har jeg noe å tjene på å bytte til en annen? 3. Er det noen små og billige modifikasjoner jeg kan gjøre for å få bilen enda raskere? Tenker da å beholde turbo, IC, dyser, fortsatt chip osv. Men plenumsspacere og lignende ting? 1. ca, 1,5 bar eller høyere 2. Castrol eller Valvoline 3. Lite å hente på andre chip, er marginale forskjeller, men det er jo enkelt å prøve ut da 4.Hvilke modifikasjoner er gjort da ? Du må ramse opp ALLT liksom...
triggerhappy Posted October 10, 2003 Author Posted October 10, 2003 4. Turbonetics T3/T4, tcr cooler tror jeg (svær er den iallefall) grå dyser, Wolf Chip, porta topp (J. Hannestad), KN, Mongoose, lavkomp-stempler(KRB), dump (cold-side). Er ikke sikker på resten, kan jo undersøkes. Har overtatt bilen til Trond Miland, hvis det sier deg noe. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted October 11, 2003 Posted October 11, 2003 Har hørt navnet, men kjenner han ikke.Ville investert i en 4x4 innsugsmanifold var jeg deg, eventuelt bare den ytre delen, og porta opp denne. 3" utløp på cooleren er ikke så dumt heller, hvis du ikke har det.
triggerhappy Posted October 11, 2003 Author Posted October 11, 2003 Blokka ble byttet i 2001, og levert av KRB. Siden 4x4-blokka er "bedre" så er det sikkert den som ble satt inn. Men jeg vet ikke. Noen måter å finne det ut på? 1 -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted October 11, 2003 Posted October 11, 2003 Hvis du har 4x4 blokk, så er det det samme som 200 blokk.Da kan du lade oppimot 2 bar hvis du monterer ei bensinpumpe til, dette og en porta 4x4 innsugsmanifold vil bli merkbart, neste trinn er andre kammer.
triggerhappy Posted October 11, 2003 Author Posted October 11, 2003 Begynner ikke girkassa og drivverket å misslike det da? Hvordan finner jeg ut hvilken blokk jeg har? Hvor vansklig er det å montere en bensinpumpe til, og innsugsmannifolden? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted October 11, 2003 Posted October 11, 2003 Begynner ikke girkassa og drivverket å misslike det da? Hvordan finner jeg ut hvilken blokk jeg har? Hvor vansklig er det å montere en bensinpumpe til, og innsugsmannifolden?Drivverket skal holde, men det kan man saktens ødelgge med mindre effekt om man bare går inn for det, alt med kjørestil å gjøre.Det skal stå 200 eller 205 nede på blokka med store uthevede tall.Du trenger litt peiling for å gjøre modifikasjonene jeg nevnte, ikke noe gjør det selv hvis man ikke kan skru.
triggerhappy Posted October 11, 2003 Author Posted October 11, 2003 Du har ikke lyst å gjøre det mot betaling vel? Bensinpumpe i første omgang. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted October 12, 2003 Posted October 12, 2003 Har dessverre ikke anledning til dette nå om dagen....
triggerhappy Posted October 12, 2003 Author Posted October 12, 2003 Har dessverre ikke råd til det nå om dagen, tenkte mer på påsketider. Oljetrykkmåleren min viser 0,7-0,8 bar på tomgang, må være feil den da? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted October 12, 2003 Posted October 12, 2003 Har dessverre ikke råd til det nå om dagen, tenkte mer på påsketider. Oljetrykkmåleren min viser 0,7-0,8 bar på tomgang, må være feil den da?Hva slags instrument er det da ? No billig skitt eller ? Kan i så fall ikke stole på det
triggerhappy Posted October 12, 2003 Author Posted October 12, 2003 Ser sånn ut ja. Nåla er veldig urolig òg. Vet du hvem som selger bra instrumenter til en ok pris? Equus heter de visst. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted October 12, 2003 Posted October 12, 2003 Ser sånn ut ja. Nåla er veldig urolig òg. Vet du hvem som selger bra instrumenter til en ok pris? Equus heter de visst.Det er et instrument som ikke kan stoles på dessverre, noe billig greier hos bilxtra det der, ubrukelig i denne sammenhengen. Den jeg hadde på sedanen var Nomad, dette var ikke elektrisk, men hadde en tynn plastslange fra motor inn til instrumentet i dashbordet, dette er absolutt det mest nøyaktige instrument-typen.
triggerhappy Posted October 16, 2003 Author Posted October 16, 2003 Er det noe problem å sette motorvarmer på cossien? Skal i så fall ha inn enten DEFA eller Kalix, og det skal monteres profft. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted October 16, 2003 Posted October 16, 2003 Huff, skal du bruke bilen om vinteren da ?Synes du snakka om noe annet jeg men.... spørs om du greier å holde den på veien hele vinteren da Ellers er det bare defa som gjelder, sikkert bare å sette inn en blokkvarmer et sted.
triggerhappy Posted October 16, 2003 Author Posted October 16, 2003 Må ha den på skolen 2 dager i uka, ellers blir den stort sett stående, så lenge det ikke er tørt og fint på veiene. Får 4stk. nye Continental Winter Wiking(?) i morgen, så det skal nok gå greit. Så det er ikke noe problem å ha varmer på cosworth alså? Syns det er så få som har det, selv om de bruker den om vinteren. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
and Posted October 16, 2003 Posted October 16, 2003 Equus heter de visst. Fan hvem bruker det billig Taiwanproduktet på en Cos :?: Det føres av ALLE bildelesjapper i hele verden :? FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Hovedtreff Vålerbanen 6-7-juni 2025 (Del1). FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
and Posted October 16, 2003 Posted October 16, 2003 Må ha den på skolen 2 dager i uka, ellers blir den stort sett stående, så lenge det ikke er tørt og fint på veiene. Får 4stk. nye Continental Winter Wiking(?) i morgen, så det skal nok gå greit. Så det er ikke noe problem å ha varmer på cosworth alså? Syns det er så få som har det, selv om de bruker den om vinteren. Hvor lenge til de 3 neste dagene.. Dritkaldt ute i dag 8+ og værre skal det bli.... FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Hovedtreff Vålerbanen 6-7-juni 2025 (Del1). FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
triggerhappy Posted October 17, 2003 Author Posted October 17, 2003 Kalix motor- og kupè-varmer kjøpt idag, 1180,- tilsammen med alle ledninger og moteringsdeler. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Guest ykarlsen Posted October 17, 2003 Posted October 17, 2003 Må ha den på skolen 2 dager i uka, ellers blir den stort sett stående, så lenge det ikke er tørt og fint på veiene. Får 4stk. nye Continental Winter Wiking(?) i morgen, så det skal nok gå greit. Så det er ikke noe problem å ha varmer på cosworth alså? Syns det er så få som har det, selv om de bruker den om vinteren. Hvor lenge til de 3 neste dagene.. Dritkaldt ute i dag 8+ og værre skal det bli.... +8 grader e jo sommertemp........Du har jo trengt dæ en tur på finnmarksvidda eller indre østlandet midtvinters....
triggerhappy Posted October 19, 2003 Author Posted October 19, 2003 Hvis du har 4x4 blokk, så er det det samme som 200 blokk.Da kan du lade oppimot 2 bar hvis du monterer ei bensinpumpe til, dette og en porta 4x4 innsugsmanifold vil bli merkbart, neste trinn er andre kammer. Har 205-blokk. Betyr det at jeg ikke kan trimme noe videre enn det jeg haar idag, uten å bytte blokk? -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Guest ykarlsen Posted October 20, 2003 Posted October 20, 2003 200-blokka har større oljekanaler, men mindre kjølekanaler. Er vel bedre toleranser på 200 også. Men 205 kan tas ganske langt vil jeg tro.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now