Jump to content

ford transit 160l 83 mod (som 4x4utgave?)


svalbard

Recommended Posts

Det lurer jeg også på.

Transit som 4x4 er en konvertering som ikke ble så aktivt markedsført, men en av de som utførte dette var County Tractors of Knighton in Powys på vegne av Ford som en Special Vehicle Operations (SVO) som factory option på mk2 og mk3  http://www.fleetmanageronline.co.uk/commercial-road-tests/awd-transits-best-kept-secret

 

På wikipedia så står dette: In late 1982 a four-wheel drive version was added to the German market. This was developed together with a Ford dealer in Stuttgart.[17] The 4x4 Transit was later offered in other markets as well.

 

At det ble laget 4x4 utenfor UK er nytt for meg, men det er hva jeg vet om 4x4 Transit.

Link to comment
Share on other sites

Kult! Dette vil vi vite mer om. Ikke glem å ta noen bilder om du har mulighet.

Det her er snadder. GammelTransit med 4x4 i Norge går under kategorien skjeldent.

Link to comment
Share on other sites

slitt lakk lite rust 2 liter ohc ca kmst 119000 kan noen hjelpe meg hva kan denne være vært org 4x4 sjelden vare

{"IsDistinguishedFolder":true,"FolderId":{"Id":"AQMkADAwATNiZmYAZC04Y2RiLTU2NgAwLTAwAi0wMAoALgAAA4eQNuTvbZhBrf4BWo9Mi1UBAAIPIXlBQQAATZN8UpETTK1NAAACAQwAAAA=","ChangeKey":"AQAAABYAAAACDyF5QUEATZN8UpETTK1NAAA50c2T"}}

Edited by svalbard
Link to comment
Share on other sites

jeg lurte på og kjøpe en i Sverige i sommer den var prisen 30 000skr og var i veldig god stand og mye nytt inkl 12 nye dekk på felg (s+v dekk) kan ikke hjelpe deh noe mer en dette angående pris har ikke flere jeg vett om og sammenligne med

Link to comment
Share on other sites

slitt lakk lite rust 2 liter ohc ca kmst 119000 kan noen hjelpe meg hva kan denne være vært org 4x4 sjelden vare

{"IsDistinguishedFolder":true,"FolderId":{"Id":"AQMkADAwATNiZmYAZC04Y2RiLTU2NgAwLTAwAi0wMAoALgAAA4eQNuTvbZhBrf4BWo9Mi1UBAAIPIXlBQQAATZN8UpETTK1NAAACAQwAAAA=","ChangeKey":"AQAAABYAAAACDyF5QUEATZN8UpETTK1NAAA50c2T"}}

Dette er så skjeldent at det finnes ingen veiledene bruktbilpris på en Transit mk2 4x4 siden "alle" som blir solgt på finn.no, og auto.db er rwd Transit.

Hva synes du selv den er verdt? Og hva forlanger selger?

Link to comment
Share on other sites

Er jo ikke så mye å lure på dette om det er 4x4 Transit som frister.

Den er jo satt ned fra 10K til 5000,- https://www.blocket.se/alvsborg/Ford_Transit_160_L_skap__f_d__Telia_fordon_69712236.htm?ca=2&w=3

Det der er så fristende, men så var det plassen. Der er det fullt fra før.

Men burde jo kjøpt den bare for å føle hvordan det er å ha 4x4 mk2. Blir jo ikke ruinert om man ikke klarer å motstå fristelsen.

Ser solid ut utenfor asfalten denne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...