Jump to content

Motorbytte på Ford Kuga 2012


Hardangermannen

Recommended Posts

Har en 2012 Ford Kuga... Motor havarerte på 101 000 km så null dekning. Byttemotor bel montert av merkeverksted i Øystese Hardanger. Den nye motoren jaget litt ved bruk av cruisecontrol..... og om eg holdt jevnt trykk på gasspedalen... Så begynte feil-alarmer på motor å komme.... særlig i veldig vått vær........ Så endte det til verksted for sjekk.... Luftfilteret var tett..... så eg sa at det burde dere ha skiftet sammen med motoren..... neida... Luftfilteret koster 225,- mens feil diagnosen kostet 800,-

Bør eg betale for feil diagnosen når det er bare 3-4 måneder siden motorbytte?

 

 

PS!!! Har kommet i kontakt med et dusin andre som også har hatt motorhavari på disse bilene. Blir nok ikke Ford på meg igjen nei. 

Link to comment
Share on other sites

Filteret burde vært skiftet da motoren ble skifta. Vi har mangen av Kuga og andre Forder med samme motor, som har gått mye lenger enn det, har aldri skifta en av de. Bare Nissan avd vår, som skifter mye motorer hehe

 

Samme her aldri byttet de motorene. Har hatt 2 med registerhavari men de hadde gått langt over intervall.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Høres bra ut. 

Motoren som er i nå har fremdeles i perioder litt ustabil gange ved kjøring der en skal holde jevn fart og bruker et høyt gir... o/min ligger da på +- 1500 o/min. Registrerer at ved tørt vær så er det ingen ustabilitet på motoren mens det under svært mye nedbør så kommer denne ørlille ujevne gangen frem. Men motoren reagerer momentant ved gasspådrag og den fusker ikke ellers. Får ingen feilalarmer etter filterbyttet. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Høres bra ut.

Motoren som er i nå har fremdeles i perioder litt ustabil gange ved kjøring der en skal holde jevn fart og bruker et høyt gir... o/min ligger da på +- 1500 o/min. Registrerer at ved tørt vær så er det ingen ustabilitet på motoren mens det under svært mye nedbør så kommer denne ørlille ujevne gangen frem. Men motoren reagerer momentant ved gasspådrag og den fusker ikke ellers. Får ingen feilalarmer etter filterbyttet.

Har du funnet feilen?, har samme problem, Kvinnherad

 

 

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...