Jump to content

2002 Lincoln LS wide body turbo.


and

Recommended Posts

Får vel få sin egen tråd denne. LS skulle gjøre Lincoln kul og frisk. Og ja jeg hadde lyst, og troen der jeg nettopp hadde fått internett i steden for modem. Som det står i reportasjen så tok dette aldri av. Men konseptet 4 dørs sedan rwd er en klassiker som er vanskelig å slå. Gjøres dette riktig så får man en legende for evigheten. Og her er det blitt mer av alt, og veldig så riktig.

4.6L V8 Terminator 900hk og 1100nm med en TKO600 manuellkasse som snurrer rundt 19x12" felger.

 

Tekst og bildegalleri:

http://www.hotrod.com/articles/david-nortons-turbocharged-2002-lincoln-luxury-performance-car/?wc_mid=4035:7632&wc_rid=4035:1261414&_wcsid=1BF226034B8DEBA721DD5EF737DAEE3684A2BD811A69921B

 

2002-lincoln-ls-driving.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Jatakk :D

Og det morroe er at det er ikke hentet ut veldig mye effekt av den. Er nok turboen som er begrensingen på effekten der.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Så ut som e46 m3 ved første øyekast

Den på bilde ser heftig ut

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Denne LS kom i omtrent samme stund som E39 tok verden med storm.

Og særlig M5 E39. V8 i en sedan. Da snakker vi. Amerikainfluert som jeg er.

Tunderbirden var litt for friørposør. Jaguaropplegget var litt sedat, men LS hadde mulighetene. Men det ble ikke all out som E39.

Og halvveis gir skjelden suksess i premiummarkedet.

 

Her er LShistorien https://en.wikipedia.org/wiki/Lincoln_LS

Jatakk :D

Og det morroe er at det er ikke hentet ut veldig mye effekt av den. Er nok turboen som er begrensingen på effekten der.

Bra det ikke ble en LSmotor.

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Ikke minst så synest jeg modularmotorene har mye finere lyd enn LS opelmotorene.

Ut av bilde av  motor ser det ut som de har brukt 32v utgave. Og i Cobraen min har den i originaltrim 305hk.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Er Terminatormotoren. 2003-04 Cobra kompressoren. 390hk 530nm.

En annen FOMOCObil man også gikk å dagdrømte om den gang, og nå.

 

Denne kom i Hot Rodnyhetsbrevet i dag. Så håper det er noe finne på tuben.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...