Jump to content

Feil med servo på focus stv 2000mod


Kathrine

Recommended Posts

Servoen har tatt kveld. Har fylt etter servoolje (fra Ford) uten at det hjalp. Har hørt snakk om at ei reim ser ut til å være i orden. Hvis den er OK, er det da å bytte en pumpe som er løsningen? Det har minket sakte og sikkert av servooljen, så det er neppe en lekkasje. Det har vært litt under minimum en stund. Er det vanskelig å bytte pumpe? Er det tilfelle at styringen kan låse seg når servoen er ute av drift? Er usikker på om det virker litt, eller er helt død.

Hjelp

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det skal ikke minke på servo olja, da har du lekasje, det kan være i selve tannstanga, eller servorør. Kan være pumpa di er gåen. Styringa vil aldri låse seg, men blir tyngre og pumpa vil skrike når oljenivå blir for lite, da den trekker luft

Link to comment
Share on other sites

Det skal ikke minke på servo olja, da har du lekasje, det kan være i selve tannstanga, eller servorør. Kan være pumpa di er gåen. Styringa vil aldri låse seg, men blir tyngre og pumpa vil skrike når oljenivå blir for lite, da den trekker luft

Jeg har ikke fylt på olje tidligere di 9-10 årene jeg har hatt bilen. Det har vært litt lite olje på den noen år, tror det har minket veldig veldig sakte. Har ikke hørt noe, det jeg merker mest er at om jeg svinger litt så blir rattet stående slik, så jeg må korrigere tilbake. Veldig bra om den ikke kan låse seg, jeg syns det hørtes nifst ut, både for meg og mine omgivelser.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...