Jump to content

Bytte av deler på garanti Mondeo 2016 mod.


taunus gxl coupe

Recommended Posts

Hei.

Må få ut litt frustrasjon. Det saken gjelder er noen punkter som forhandler på pekte ved sist service i April i år. Bremseskiver bak, var fulle av spor. Så ut som en hadde satt dreiestål inntil, altså langsgående spor.

Mansjetter på dempere bak, var defekte/seget ned. Dette skulle de reklamere på til Ford . Så langt alt vel.

Får beskjed i Slutten av Juni, at bil skal inn i August for rep av dette. Ser så i Mail at bremseskiver skal byttes, men ikke klosser?? Bil er gått ca 32.000 så jeg spør om ikke klosser også skal byttes? Nei klosser er slitedeler og dekkes Ikke på garanti? Så skiver er ikke slitedeler, i følge forhandler? Jeg spør om de kan sette på nye klosser samtidig, så skal jeg betale dem. Nei, må da betale for bytte også?...

Dempere bak, skal det bare byttes mansjetter på, jeg trodde at dempere ble byttet komplett? Det er ingen som vet hvor lenge mansjetter har vært defekte? Er det 5,7,9 mnd siden? Jeg mener uansett att dempere kan ha tatt skade av dette.

 

I min frustrasjon over att alt blir dyrere og dårligere, sender jeg en Mail til Ford Motor Norge. Uten særlige forhåpninger, selvsagt.

Der jeg spør om det forhandler sier, stemmer? Men som forventet bare en haug med svada, om at bil selvsagt blir reparert etter fords spesifikasjoner.

 

Dette er blitt ett prinsipp for meg nå, med så arrogant holdning overfor meg som bileier. Det er min bil, og jeg vil vite hvordan den blir reparert, og hvorfor ting er som de er? Og hvordan kan vi som kunder sjekke at det verkstedet sier, virkelig stemmer? Noen som vet hvor jeg kan henvende meg, for å få svar på dette?

 

Hva mener dere? Er jeg bare en pirkete sur kunde?

Etter over 25 år med Ford , er vel Max grensen min nådd.

Link to comment
Share on other sites

Klosser kan taes med som følgeskade på garanti, mener vi har fått gjennom de vi har skiftet på. Demperene er det nok verre med, kravene til garanti jobber er blitt nokså høye, følger vi ikke prosedyrene, så kan vi bli trekkt for garanti dekning og forhandlerene må betale selv

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg kan forstå att det ikke alltid er like lett for forhandler å forholde seg til misfornøyde kunder, og samtidig retningslinjer fra Ford Motor Norge. Men er noe med hele settingen her, får liksom ikke den info jeg vil ha. Samt att ting virker lite smidig, forhandler svarer ikke, eller svarer delvis på mine spørsmål. Så det er hele saken som gjør meg forbannet. Hadde en kalt en spade for en spade, så kunne jeg muligens sett på dette med andre øyne? Hadde foreksempel FMN sagt til meg att klosser skal byttes sammen med skiver, det skal vi gi beskjed til din forhandler om. Det med dempere finner jeg også meget merkelig?

Viss det var en mansjett på en drivaksel, så hadde de altså bare skiftet mansjett og håpet på det beste?

Jeg spurte forhandler om jeg fikk nye dempere eks ved neste service, viss dempere var deffekt pga mansjetten? Dette kunne de ikke svare på ? Så føler liksom att kort holdes tett til brystet, og kunde må for all del ikke få vite for mye! Jeg ser vel ingen spesiell grunn til å fortsette å bruke forhandler til service i fremtiden. Kan like gjerne bruke hvilket som helst godkjent verksted.

Link to comment
Share on other sites

Er nok litt ulik behandlig av kunder og garantisaker på de forskjellige verkstedene dessverre. At de ikke svare deg på et skikkelig vis, er dårlig kundebehandlig fra din forhandler. Ang klosser, så er det ikke fast at man skal bytte de når man bytter skiver, men har du spor i skiva, så har du også spor i klossene, dette vil gjøre at du ikke får skikkelig annlegsflate mot ny skive, og du vil for få spor igjen.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er nok stor forskjell fra forhandler til forhandler. Og det var der jeg hadde ett ørlite håp om att Ford Motor Norge kunne ha hjulpet meg?.. Og sagt hva jeg hadde krav på, eller i det minste ordnet opp med forhandler, men nei da. De henviste meg bare tilbake til forhandler. Så hva har da vi som forbrukere egentlig krav på, og hvor kan vi få info om hva vi har krav på . Når det gjelder bil og garantier? Det er jo jeg som kunde som må diskutere og krangle, og blir den store stygge ulven!

Link to comment
Share on other sites

Demperne får du dekket på garanti senere om det skulle vise seg at de ryker.

De har det jo på datan at mansjetter er byttet. Ergo følgeskade.

Skal litt til å ro seg unna den.

 

Enig med grcossie at det var mye enklere før.

Forhandlere sitter igjen med store garantiutgifter som de prøver å holde så lave som mulig,

Ford har et tungvint system som har blitt strengt og vanskelig. Mye avslag osv..

Derfor er det gjerne litt sånn "bytt minst mulig og trengs det virkelig å byttes?, Tenk egen lommebok osv.."

 

Men ser jo at de kundene som står på krava får det igjennon tilslutt :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...