Jump to content

Verksted med ekstra kunnskap om S-max


trefot

Recommended Posts

Hei.

 

Er det et eller flere verksteder på Østlandet (helst på vestsiden av Oslofjorden) som er ekstra flinke, har mye erfaring med å skru på S-max? Har noen spørsmå ljeg gjerne skulle stilt en som var litt for interessert i S-max etter 2010. Eller kanskje jeg kan stille de her i forumet? ;-)

 

Det er ikke det at jeg tror ulike Fordverksteder er dårlige på en av modellene sine, men det er jo alltids noen ansatte på verksteder som har en ekstra forskjærlighet for ulike modeller og dermed mer kunnskap om disse enn andre.  

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Er det et eller flere verksteder på Østlandet (helst på vestsiden av Oslofjorden) som er ekstra flinke, har mye erfaring med å skru på S-max? Har noen spørsmå ljeg gjerne skulle stilt en som var litt for interessert i S-max etter 2010. Eller kanskje jeg kan stille de her i forumet? ;-)

 

Det er ikke det at jeg tror ulike Fordverksteder er dårlige på en av modellene sine, men det er jo alltids noen ansatte på verksteder som har en ekstra forskjærlighet for ulike modeller og dermed mer kunnskap om disse enn andre.  

 

S-max, Mondeo og Galaxy er jo like når det gjelder det tekniske så verkstedene bør jo ha kompetansen.

Link to comment
Share on other sites

Glemte helt å svare på dette (litt travelt på jobb etter ferien..)

 

Jeg kjøpte en S-max (2011 mod, 2,0 TDCi, 163 hk, manuell med IDC) for ca halvannet år siden, og er stort sett fornøyd. Men siden jeg er en følsom person, hva gjelder biler (hilsen min samboer) så legger jeg merke til litt for mye. Jeg forsøker å ignorere mindre ting, men det er par ting jeg lurer på/gjerne skulle fikset uten at et verksted bruker alt for lang tid på å finne feilen (har det siste året hatt litt dårlig ervfaring med det på en annen bil), elle skifter deler uten at det hjelper på problemet..

 

Min første, og største bekymring er giret. På vinteren har girspaken en tendens til å henge seg opp. Dette er spesielt merkbart når man benytter 1. og 2. gir. Girspaken vil ikke nautrlig gå tilbake til midtstillingen, men må bevist føres dit. Når dette gjøres kommer det i tillegg en svike-lyd. Det som er litt "rart" er at dette kun er merkbart i litt lengre kuldeperioder. På vår, sommer oh høst er dette ikke merkbart. Jeg hadde kanskje ikke brydd meg så mye hadde det ikke vært for at jeg til tider holder på å sette bilen i 1. når jeg egentlig skal ha den i 3.

 

Min andre bekymring er at jeg synes bilen duver i overkant mye ved kjøring over fartsumper og større ujevnheter i veien. Jeg merker forskjell på innstillingene på IDC (comfort duver mer enn sport), men den minner meg mye om hvordan en tidlig versjon av Saab 9-3 var å kjøre, bare litt værre. Men det er mulig det skal være sånn (er første gang jeg kjører en flerbruksbil over lenger tid)?

 

Så, det er det jeg lurer på. :)

 

(Har også fått kast i bremsene etter kun 18 000 km, men skal først skifte bremseskiver før jeg spørr mer om det ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...