Jump to content

Kompresjonstesting


SierraCL

Recommended Posts

Lurer lurer litt på dette her... Hvorfor er det slik at man skal dra motor rundt fire, fem, seks ganger eller til der hvor nåla ikke går høyere for å lese av kompresjonstrykk? Jeg lurer på hva det har med den virkelige verden å gjøre da man jo bare har en kompresjonstakt per syklus? 

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om det er pga. det tar litt tid å få opp turtallet på motor.

Kommer forhåpentligvis noen med ett glupere svar.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Etter boka skal motor ha 10 slag i kompresjonstesteren for og få rett måling. Det går noken gangen før stempelringer tetter skikkelig. Komp test skal helst gjerast når du har fått litt lunk i motor for rettest mulig verdier. Husk og ha gassen i botn når du tar testen for og få rett fylling og måling

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...