Jump to content

"blåselyd" fra bremsepedal


markusaa

Recommended Posts

Har en 09 mondeo 2.0 diesel. I det siste har jeg hørt en ulyd som kommer fra pedal-området. Er en slags blåselyd, og har en stund trodd at det rett og slett har vært vifta. Da lyden var såpass irriterende skrudde jeg av vifte og stereo, og blåselyden er der fremdeles. Når jeg trykker på bremsepedalen forsvinner lyden, mens når jeg ikke har trykk på bremsen er lyden tilbake. Den er relativ konstant, men høres spesielt godt ved bykjøring, og når jeg letter på gassen. Som nevnt en blåselyd, veldig lik den lyden vifteapparatet lager. Ikke veldig bilkyndig, og ikke veldig lenge siden jeg kjøpte bilen. Er det noen som kan ha en formening om hva dette kan være? Høres kun inne i kupéen, ved kjøring.
På forhånd takk for alle svar og hjelp.

Edited by markusaa
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har du hørt på verksted? Kan høres ut som bremsekraftfordeleren. Uten at jeg har så mye peiling..

Har ikke sjekket med verksted enda. Har lett litt på nett selv, og vil kanskje påstå at det heller er bremsekraftforsterkeren enn fordeleren? Mulig det du mente (lite peiling her og), men i andre bilforumer fant jeg folk med samme symptomer, og da var det snakk om forsterkeren. Link: http://forum.saabturboclub.net/viewtopic.php?f=57&t=21281&sid=880acbe09b4eb9eef6dc1cf19ed98b9b&start=15

Noen som har noen tanker/tips?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...