Jump to content

To spm. fra fersk S-Max-eier


Marius M

Recommended Posts

Hei!

Noen dumme spørsmål fra en fersk s-max-eier (MY2013);

1. Peilepinnen min er ikke lik som den/de som er vist i manualen. Jeg antar max og min utgjøres av det skraverte området på pinnen? Under det skraverte området er det ca 30mm med en dråpeformet tupp på enden. Over der skraverte området er det en liten forhøyning som går oppover langs pinnen på den gule plastbiten. Se bilde. Nivået ligger nå rett over det skraverte området, målt ca 15 min etter avskrudd varm motor.

2. Var en runde under med bilen på bukken. Tittet opp i det hullet i plata under motoren og så fremover. Da så jeg litt olje nederst på girkassa (?) og litt overfor der. Det så ikke ut som det lå noen dam på oversiden av den plata. Så vidt jeg vet har bilen ikke hatt behov for påfylling. 

Ser dette kjent ut for noen? Bør jeg gjøre noe med det? 

Mvh Marius

 

 

 

 

 

IMG_1493.jpg

IMG_1488.jpg

IMG_1491.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei, maks nivå er på toppen av det skraverte feltet, så nivået ditt er nok rett. Litt oljesvetting mellom motor og gir, er ikke helt uvanlig, pleier å være simmering bakkant veiv. Hadde ikke gjort noe med det, visst det ikke er mer enn det. Vask gjerne reint og følg med det litt

Link to comment
Share on other sites

Pelte ned plata i dag og så at det henger et stort svart drypp nederst på girkassa og det ligger litt olje på oversiden av plata. 

Hvor kostbart er det å utbedre dette på verksted, sånn ca?

Edited by Marius M
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...