AleksVattøy Posted February 18, 2020 Posted February 18, 2020 Hei å god kveld. Hvordan i svarte for jeg koblet til sub og forsterker i bilen med dette innebygde dritten av en cd spiller. Jeg synst dette er en skikkelig dustete ting å spør om, men med alt det nye elektriske dritten som er på bilene idag.er jo det meste umulig. Hjelp meg 🙏🙏🙏
audun-eg Posted February 19, 2020 Posted February 19, 2020 Mulig det er forskjell på hvilken enhet du har, men du må i hvert fall ut med stereoen. Hvis det ikke er RCA linjeutgang, må du tjuvkoble. Jeg har en aktiv sub i min 2010 med highpass innganger, så jeg har koblet meg inn på høytalerkablene, og hentet strøm fra sikringsboksen (eller elsentralen, eller hva man kaller det) i bagasjerommet.
AleksVattøy Posted February 19, 2020 Author Posted February 19, 2020 Takk for svar 😊 Jeg har ikke RCA utgang. Så jeg har kjøpt meg en converter, men jeg finner ikke ut av fargene på ledningene. Om hvor å hvilken høytaler de går til. For jeg må stjele signal fra en av de. Er det noen som har ett farge diagram/kart?
audun-eg Posted February 19, 2020 Posted February 19, 2020 Du kan jo også løsne dørpanelene og se hvilken farge det er på ledningene som går inn på høytalerne.
AleksVattøy Posted February 19, 2020 Author Posted February 19, 2020 Jeg gjorde det, men de var svarte begge 2. Så jeg begynner å miste hår......
Complexity Posted February 20, 2020 Posted February 20, 2020 Nå vet jeg ikke hvor bra spilleren fra 2014 modellen er, men du kan vel alltids bytte den ut i en ny spiller? Er kjekt å ha spotify og slikt integrert i spilleren med f.eks Android auto eller Apple carplay. Hadde noe slags premium anlegg i min 2006 Mondeo med en fancy Sony spiller. Bytta den ut med en standard billig Pioneer og lyden ble utroolig mye bedre. Kjøpte inn utstyr for å bytte høytalerne og men det ble ikke nødvendig etter at spilleren var bytta. Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019
AleksVattøy Posted February 20, 2020 Author Posted February 20, 2020 Er i planene etterhvert, men med stram økonomi nå så må det bli billigst mulig, men jeg har Premium/Titanium. Det er toppmodellen hvertfall.. heheh.. Så anlegget er sykt bra, trenger bare litt mere trykk 😊
audun-eg Posted February 20, 2020 Posted February 20, 2020 Jeg har det som var premium sound i 2010, altså Sony-spilleren og 8 høytalere som egentlig spiller bra, men i og med at jeg hadde en aktiv Pioneer TS-wx206 som jeg har brukt i tidligere biler, monterte jeg den inn. Den tar litt plass i bagasjerommet, men er veldig enkel å koble fra og ta ut hvis jeg trenger plassen.
Recommended Posts