Jump to content

Full klikk i displayet!


Gøran

Recommended Posts

Har du mulighet til å lese av evtuelle feilkoder?

Kan dessverre ikke konkret svare deg men har du prøvd å ta av batterikablene en liten stund og så prøve om det ble bedre etter tilkobling?  Kanskje greit med årsmodell sånn at de som har greie på dette kan svare deg :)

Har litt discolys han her og 🤔. Ser det er skrevet litt om dårlig kontakt ikke er uvanlig. Han med videoen her hadde feilmontert alarm.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg vet dette er en gammel post, men jeg opplevde det samme. Jeg kjøpte en Mondeo 2007-modell med "feil på nav-enhet". Navigasjonen slo seg av og på etter eget forgodtbefinnende. Da jeg kjøpte bilen, fikk jeg lokalisert feilen til dårlig kontakt på instrumentpanelet. Jeg brukte loddebolt og gikk over alle kontaktene jeg trodde kunne være løse (brukte mikroskop hos Bitraf i Oslo). Da jeg satte instrumentpanelet inn i bilen igjen og startet opp, begynte blinkingen, temmelig likt videoen. Viserne hoppet et par millimeter med korte mellomrom. Alle knappelys blinket. Jeg avtalte derfor med en selger på Finn å kjøpe instrumentpanel fra ham, da jeg tenkte at jeg hadde ødelagt mitt egen gjennom herjing med loddebolten. På vei dit, etter ca. en halvtimes kjøring, begynte plutselig instrumentpanelet å oppføre seg normalt igjen. Jeg tipper at instrumentpanelet trenger en jevn datastrøm over en viss tid for å slå seg på. 

Selv om jeg hadde gått over masse loddepunkter, viste det seg likevel at de opprinnelige problemene fortsatte. Jeg måtte derfor da instrumentpanelet ut igjen for feilsøking. Denne gangen fant jeg problemet, en synlig løs lodding på en integrert krets. Jeg hadde loddet den tidligere, men tydeligvis hadde den ikke nok loddetinn. Etter lodding av dette punktet, har alt fungert fint. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...