Jump to content

Kuga 2008 feilkode P 0090-64 Fuel pressure control valve?


mortos

Recommended Posts

Hei kan noen hjelpe. Var ute og kjørte med min kuga etter 5 min kjøring fikk jeg stoppet bilen og lyset fikk opp Engine malfunction lampe i instrumentet. Tok en Obd scanner og fikk opp denne feilkoden. P 0090-64 Fuel Pressure control valve. Er det noen som har noe bilde av hvor den sensoren ligger. Skal bestille den ny men hva heter den på norsk Bilekstra kunne ikke finne denne delen jeg trenger. Håper noen der ute kan hjelpe meg. 🙏🙏

Edited by and
Endret på overskrift.

Ford Taunus 2,3 S 1976

Link to comment
Share on other sites

  • and changed the title to Kuga 2008 feilkode P 0090-64 Fuel pressure control valve?
  • 3 weeks later...

Hei kan noen hjelpe. Var ute og kjørte med min kuga etter 5 min kjøring fikk jeg stoppet bilen og lyset fikk opp Engine malfunction lampe i instrumentet. Tok en Obd scanner og fikk opp denne feilkoden. P 0090-64 Fuel Pressure control valve. Disse Feilkodene fikk jeg se Bilde. Fikk tak på brukt Trykkvenil og montert denne men bilen vil fremdeles ikke starte samme feilkode kommer opp. Er det noen der ute som har hatt noe av samme problemet som kanskje kan komme med noen gode Råd 🙏🙏

EC3C99F2-D560-485D-80B9-EBF8363D5BD9.jpeg

F5793D28-C35E-4FA1-9207-C84B8A396BAB.jpeg

Ford Taunus 2,3 S 1976

Link to comment
Share on other sites

Hei får ikke kjørt noe live data siden bilen bare kinner. Den mengde ventilen som du nevner hvor ligger den? Har skiftet den som står på dieselpumpen Trykk sensoren 

Ford Taunus 2,3 S 1976

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, grcossie said:

Du har en feilkode på mengde ventilen også. Får du kjørt live data så du kan se drivstoff trykket på den der ?

Når du nevner mengde ventilen så har jeg byttet trykkventilen tror det er samme del som du nevner bare vi har forskjellige utalelser på delen. 

Ford Taunus 2,3 S 1976

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...