Jump to content

Elektrisk parkbrems problem samt strømtap


Tr1802

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har over en periode nå hatt strømtap på in Galaxy 2011 mod. Hvis jeg parkerer og bruker parkbrems (elektrisk) ser det ut til at bilen sovner, men symbolet for parkbrems lyser i displayet. Sist jeg målte strømtapet var det på 0,3 A. Det ligger ikke inne noen feilkoder på parkbremsmodulen. Hvor finner jeg denne modulen? Kunne tenkt meg å sett på kontaktene for å kontrollere for irr etc.

 

Før helgen skulle jeg også bytte bremseklosser bak og måtte i den forbindelse kjøre stemplene tilbake med tester (En foxwell 680). Etter å skiftet klossene får jeg ikke lengre kontakt med styreenheten samt at det er en feilmelding om at modulen er i servicemode. Noen tips til å komme tilbake til normal tilstand. Kan disse to feilene ha noe sammenheng??

 

 

Link to comment
Share on other sites

Fikk du kjørt ut igjen stempla i det hele ? Kjenner ikke til den testeren du har, men på Ford sin ids, så hender det at man må gå inn i service modus på nytt og kjøre inn stempla selv om de er inne, visst dataen har slått seg av eller gått for lenge i dvale

Link to comment
Share on other sites

Hei. 

Nei jeg har ikke fått kjørt de ut i det hele tatt. Etter bremseklossbyttet har jeg ikke fått kontakt kommet lengre enn at testeren sier den ikke får kontakt med modulen... Om jeg prøver å kjøre ny runde med servicemode kommer jeg like langt, (ikke kontakt med modul).

 

Link to comment
Share on other sites

Kan gjøres uten data også, prøv dette for deaktivering 

Deactivation

MERK: Utfør følgende deaktiveringsprosedyre for servicemodus for å aktivere EPB-systemet.

  1. Vri tenningen til PÅ.
  1. Trykk og hold inne gasspedalen, og sett EPB-bryteren i AKTIVER-stillingen (oppover). Fortsett å holde inne gasspedalen og EPB-bryteren.
  1. Vri tenningen til AV, og deretter tilbake til PÅ innen fem sekunder. Fortsett å holde inne gasspedalen og EPB-bryteren.
  1. MERK: EPB-systemet aktiverer parkeringsbremsen for fullt og frigir den for å sikre tilstrekkelig luftspalte mellom de bakre bremseklossene og bremseskiven.

    Slipp opp gasspedalen og EPB-bryteren.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Beklager litt sen tilbakemelding, men den var super med tanke på å få parkbremsmodulen ut av servicemodus igjen. Tusen takk!

Noen som har noen tips på hvor denne parkbremsmodulen kan befinne seg, eller hva strømtapet kan skylles?

 

Tomas

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...