Jump to content

Bilen mister drakraft


Ludvig

Recommended Posts

Hei! 

(2012 Ford Focus 1.0L EcoBoost)

Jeg var en tur til Oslo nå nylig, og opplevde noe merkelig. Det begynte å 110 sonen inn imot byen. Da ligger jeg i 6. gir og lar det gå sin gang. Men plutselig i motbakke, så kom der ett lite rykk, og bilen mister kraft. Klampen i bånn men ingenting skjer. Jeg måtte ned i 4. gir for å fremdeles klare å opprettholde noen lunde farten, men da nektet den å gå over 2500/3000 omdreininger. La også merke til i at det jeg trykket inn clutchen var det som om bilen bremset, at den mistet hvertfall 5kmt bare ved å trykke inn clutchen, noe som er unormalt, da bilen skal rulle uten motstand ganske godt i "fri". 

Dette var noe som kom og gikk. Plutselig hadde den drakraft, men mesteparten av tiden var det som om at den ikke hadde turbo. Det var ingen lamper som lyste

Jeg har opplevd dette en gang før, i en tunell med bratt motbakke. Klampen i bånn for å komme seg opp, så bare kutter bilen som om at den ikke klarer mer, og jeg måtte ned i 2. gir i 80 sonen for å i det hele tatt klare bakken. Etter en re-start er bilen "good to go" igjen. 

Det er som at bilen nekter langturer.

Noen som har noen innspill på hva dette kan vere? 


// 

 
Link to comment
Share on other sites

Lavtrykk pumpa, siter i tanken, der må du ned med den, så litt arbeid. Høytrykk sitter lett tilgjengelig oppå motor, men er et spes verktøy for å få av røret, går sikkert å få det til uten. Få lest av feilkoder og se om det er noe ang bensintrykk der

Sitat

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...