Jump to content

Varsellampe lyser orange. Ford S- Max 2008 modell, Duratorq-TDCI 2.0 liter. Kjørt 215 000 km.


Møbelpøbel

Recommended Posts

Hei😊

Er møbelsnekker som de siste årene har fått ny hobby som bilmekaniker. Årsaken er min S-Max som jeg har hatt i eie siden den var ny. Har blitt glad i bilen siden den har vært med på mye fine turer og opplevelser. Har til og med blitt røvet av en vakker kvinne i denne bilen😄. Sliter med å gi opp bilen, men lurer på om det er liv laga og fortsette. Trenger råd. Bør jeg kondemnere bilen?

Status bil:

Selv har jeg skiftet ut mye på denne bilen. Nye dempere og fjærbenslager samt fjær på forstilling. Nye hjullager foran og nye nedre bærearm. Det meste er nytt i forstilling med unntak av drivaksel. Et er også skiftet ut endel på bakaksel. Har også skiftet samtlige bremsekaliptere og ny dynamo.

På profesjonelt verksted er det skiftet ut ny registerreim og clutch med svinghjul.
 

Nåværende status:

Feilkode P1335:00-6C    EGR position sensor minimum stop performance. Jeg har nå skiftet EGR-ventil som i mitt innerste håp skal fikse    de andre kodene. EGR skal kalibreres på proff verksted.

Feilkode P0184:00-2C    Fuel temperatur sensor A Circuit Intermittent failure.

Feilkode P0183:00-28    Fuel temperatur sensor A Circuit High Input. Jeg sliter med å finne lokasjon til denne sensor. Hvis noen vet så gi gjerne tips😊

Feilkode P2002:00-EC   Particulate Filter Efficiency Under Threshold - Bank 1

Feilkode 0200:00-68     Injector Circuit Error

 

Håper det er noen som tar seg tid svare.

 

mvh Møbelpøbel

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...