Møbelpøbel Posted September 12, 2022 Posted September 12, 2022 Hei😊 Er møbelsnekker som de siste årene har fått ny hobby som bilmekaniker. Årsaken er min S-Max som jeg har hatt i eie siden den var ny. Har blitt glad i bilen siden den har vært med på mye fine turer og opplevelser. Har til og med blitt røvet av en vakker kvinne i denne bilen😄. Sliter med å gi opp bilen, men lurer på om det er liv laga og fortsette. Trenger råd. Bør jeg kondemnere bilen? Status bil: Selv har jeg skiftet ut mye på denne bilen. Nye dempere og fjærbenslager samt fjær på forstilling. Nye hjullager foran og nye nedre bærearm. Det meste er nytt i forstilling med unntak av drivaksel. Et er også skiftet ut endel på bakaksel. Har også skiftet samtlige bremsekaliptere og ny dynamo. På profesjonelt verksted er det skiftet ut ny registerreim og clutch med svinghjul. Nåværende status: Feilkode P1335:00-6C EGR position sensor minimum stop performance. Jeg har nå skiftet EGR-ventil som i mitt innerste håp skal fikse de andre kodene. EGR skal kalibreres på proff verksted. Feilkode P0184:00-2C Fuel temperatur sensor A Circuit Intermittent failure. Feilkode P0183:00-28 Fuel temperatur sensor A Circuit High Input. Jeg sliter med å finne lokasjon til denne sensor. Hvis noen vet så gi gjerne tips😊 Feilkode P2002:00-EC Particulate Filter Efficiency Under Threshold - Bank 1 Feilkode 0200:00-68 Injector Circuit Error Håper det er noen som tar seg tid svare. mvh Møbelpøbel
grcossie Posted September 13, 2022 Posted September 13, 2022 Hei og velkommen. Egr feilkoden der kan sette feil på både dpf og dyse, så kanskje det forsvinner når du får sletta felkode og nullstilt opplæringsverdi. Drivstoff temp sensor sitter på pumpa 1
grcossie Posted September 13, 2022 Posted September 13, 2022 Er du glad i bilen og skrur litt selv, så er det vell håp ennå her ☺️
Møbelpøbel Posted September 15, 2022 Author Posted September 15, 2022 Takker veldig for konstruktiv informasjon. Jeg prøver dette😊 1
Recommended Posts