Jump to content

Førstegenerasjons Ford Mondeo er nå blitt veteran.


Tommelom93

Recommended Posts

Det er første dagen i 2023 og det er rart å tenke på at førstegenerasjon Mondeo nå er blitt veteran mtp hvor mange det var av dem på veiene for noen år tilbake. Jeg husker første møtet mitt med Mondeo og det var SFO damen på barneskolen som hadde en 5dørs kombi med en blågrønn lignende farge, som forholdsvis var pen å se på (ikke SFO damen, men fargen på bilen🤭)

Jeg personlig mener at Mondeo mk1 er en undervurdert bil. Med det mener jeg at det er veldig presise kjøreegenskaper original som med oppgradert understell. Interiøret er slitesterk og setene er forholdsvis gode å sitte i og demper godt på humpete.... kremt.... veier🤭

Siden jeg aldri har kjørt eller eid V6'ern kan jeg ikke uttale meg om den motoren, men Zetec motorene er forholdsvis spreke og tåler juling i form av ivrig høyrefot ;)

Foruten slitedeler vil jeg påstå at det er heller driftssikker bil og det er forholdsvis billige deler enn så lenge. Selvfølgelig har den sine svakheter, men finnes det en bil som ikke har det?

Da gjenstår det å se om prisene forandrer seg eller om de vil holde seg på samme nivå som, som er alt ifra vrakpant til 15k hvis man er heldig. Det er iallefall min oppfatning etter disse årene. Legger ved noen bilder. Min personlige favoritt er og forblir mk1 sedan ^_^

Ford-Mondeo-V6-Ghia-Mk1.jpg
ford-mondeo-mk1-1.jpg

ford-mondeo-1994-1995.jpg

El-R8s-F7-WMAEYQNK-jpg-large.jpg
902e92c9f6e809b886d3849b90a50f68.jpg

Edited by Tommelom93
La til flere bilder.

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...