Jump to content

Fiesta Rally3


and

Recommended Posts

Kikket gjennom startlisten for helgens WRCrunde i Mexico.
Der finner jeg Fiesta Rally3 som ikke sier meg noen ting. Ut på nettet for å lete frem litt informasjon, og jeg ser at dette er en ny klasse fra 2021 med 4wd til mer normal pris enn gamle R5.

Kort forklaring av årets klasser finner du her: news/2023/wrc-support-categories-explained/

Fiesta Rally3 ble avduket 13 november 2020, og her er pressemeldingen: wrc-3/m-sport-unveils-new-fiesta-rally-car/


En lengre versjon med mer preik som er verdt en lytt under.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Litt kapp og sveis må til for å lage 4wd på Fiestakarosseriet.

Artig for de som kjører rally på dette nivået, men hakesleppet fikk jeg 10 måneder før i 2020 da Toyota viste frem GR Yaris på Tokyo Auto Salon i januar.

Har du som meg lurt på hvordan en Fiesta RS ville sett ut for gaten så er dette litt grus i maskineriet.

1.5L 3syl 215hk 400Nm 5sek 4wd Fiesta rallybil vs. 1.6L 3syl 261hk 360Nm 4wd 5.2sek GR Yaris på skilt.

100K Pund som i dag er er 1.3million norske ville M-Sport ha i 2020 vs. 689K norske for en GR Yaris på skilt i 2023.
En liten avsporing her er at avgiftene på bensinbil dro til værs for 2023. Du kunne få en norsk GR Yaris fra 635K i fjor 2022.

Snutt med både inn og utsiden av Fiesta Rally3. Du klarer ikke dette med en FWD Fiesta selv om du er verdensmester i FWD brekksladd.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...