Jump to content

Mondeo MK4 2008 - motorlampe.. - noen som har feilkodeleser? (Ringerike/Hønefoss)


limpo83

Recommended Posts

Hei,

Totalt amatør på ting her, men prøver da. 
Kjørte en liten tur i dag for å levere noe unger og da kom motorlampa opp, lyser fast gult.
Virker som at jeg mistet en del motorkraft på akselerasjon i allefall. 

ca Juli i 2022 var bilen inne å fikk renser partikkelfilter og det hadde gått veldig bra fikk jeg beskjed om. 

Noen som har noe ide? kommer ikke opp noe melding (annet enn at jeg må somle meg til å fylle spylevæske).
Eller er det noen i området Ringerike/Hønefoss som kan lese av på bilen for å se hva som kommer opp? 

Er aleine med 2 unger så litt vanskelig å komme seg unna. 

1997 Ford Mondeo 2.0 bensin ( Solgt )
2002 Ford Mondeo 2.0 bensin ( Solgt )
2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI 
- åkay så liker jeg Mondeo da 
 

Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, skrev grcossie:

Her må du nok få lest av feilkoder og sett hva som ligger inne. Mulig det er noen fra ditt distrkt innpå her, som kan hjelpe

Satse og håpe på det. Økonomi som aleineforeldre og langtidssykemeldt og da bilproblemer er en veldig dårlig kombinasjon føler jeg 

1997 Ford Mondeo 2.0 bensin ( Solgt )
2002 Ford Mondeo 2.0 bensin ( Solgt )
2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI 
- åkay så liker jeg Mondeo da 
 

Link to comment
Share on other sites

Har ikkje du ein nabo som du ser driver litt med bil? Ein feilkodeleser er ganske vanlig og ha for tiden.

Men du kan jo selvfølgelig sjekke om alle pluggene står i som dei skal, luftfilteret ditt kan for eksempel vere tett om det har vært mykje gruskjøring.

Er veldig vanskelig og stille diagnose på lite grunnlag, men er veldig enkelt med diagnoseleser.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

33 minutter siden, skrev Sierrakaren:

Har ikkje du ein nabo som du ser driver litt med bil? Ein feilkodeleser er ganske vanlig og ha for tiden.

Men du kan jo selvfølgelig sjekke om alle pluggene står i som dei skal, luftfilteret ditt kan for eksempel vere tett om det har vært mykje gruskjøring.

Er veldig vanskelig og stille diagnose på lite grunnlag, men er veldig enkelt med diagnoseleser.

Nei dårlig med folk i nabolaget som holder på med bil. 
Har en kompis som bor ett stykke unna, som har prøvd før på andre meldinger, men har ikke fått opp noe med sine 2 lesere..

Men vil sånne ting som luftfilter også slå inn på motorlampa?  Ikke at det er mye gruskjøring osv altså...
---

Prøve å finne ut noen som har i byen om noen her har og er i området rop ut! 

1997 Ford Mondeo 2.0 bensin ( Solgt )
2002 Ford Mondeo 2.0 bensin ( Solgt )
2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI 
- åkay så liker jeg Mondeo da 
 

Link to comment
Share on other sites

  • limpo83 changed the title to Mondeo MK4 2008 - motorlampe.. - noen som har feilkodeleser? (Ringerike/Hønefoss)
3 timer siden, skrev Sierrakaren:

Ja om luftfilteret er tett vil det slå ut på kode.

Vist det er ein god kamerat av deg så vil nok han komme om du spør 🙂

Ja det hadde han nok, problemet er at han greier av en eller anna grunn ikke å lese av feilmeldingene på bilen min med den.. funker fint på andre biler

1997 Ford Mondeo 2.0 bensin ( Solgt )
2002 Ford Mondeo 2.0 bensin ( Solgt )
2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI 
- åkay så liker jeg Mondeo da 
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...