Jump to content

USB-kontakt er ustabil (Fiesta 2010)


Strutlur

Recommended Posts

USB-kontakten i Fiestaen vår (2010) har blitt ustabil i strømføringen. Den har jevnlige dropouts. Prøvde å trimme pinnene i kontakten litt, men det funket ikke. Og til slutt ødela jeg selvfølgelig 😕
Løsningen er å bruke overgang i 12V-uttaket, men skulle gjenre fått USB-kontakten opp å gå, siden denne skrur seg av med tenninga. Det gjør ikke 12V.

Er dette et kjent problem, og vil ny kabel være løsningen, eller kan det være styringen til kontakten det er noe galt med?

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

Fiksa kabelen med litt nensomt tålmodighetsarbeid, og prøvde denne løsningen: https://digiex.net/threads/ford-audio-bluetooth-usb-firmware-update-november-2012-release-how-to-update.14009/

Synes det er litt rart at ikke slike oppdateringer gjøres når bilen er påservice...

  • Thanks 1

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

On 7/30/2023 at 11:43 AM, grcossie said:

Ford gjør ikke prog. oppdatering på service uansett modul. Lenge siden jeg har gjort den oppdateringen der på noen, men det fikset litt forskjellige problem på noen biler

Det synes jeg er kritikkverdig. Burde i alle fall kunne få opplysninger om oppdateringer som finnes. Har vært missfornøyd med tilkoblingen i bilen helt siden iPoden ble pensjonert sammen med den originale Y-kontakten, og brukt både tid og penger på å få det til å fungere med originalt oppsett, og så er det rett og slett bare en oppdatering som man finner gratis på nett 7-8 år etter at problemet oppstod.

Hvilke andre moduler er det som burde kunne få en oppdatering? Dattera sin ett år nyere Fiesta med samme stereo viser ikke klokke og dato, og følger ikke tenninga. Og feilkodene har dato-/tidsmerkinger som er helt på vidda (Noen feilkoder er dattert langt fram i tid...). Her ser jeg for meg at modulen der klokka sitter skulle hatt seg en restart/oppdatering? Bilen er forsøkt resatt med å stå strømløs over natta samt sette batteriskoene sammen, men det hjelper ikke.

Edited by Strutlur

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

Dataen blir ikke tilkoplet på service visst det ikke er noe kundeklager utenom. Noen oppdateringer tar lang tid, særlig på nyere biler, instrument og karosserimodul bla. Vanskelig å si hvilken som er tilgjengelig på hennes bil, ved oppkopling av dataen, kommer det fram hvilken moduler, som har nyere progvare. tilgjengelig

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...