Jump to content

Engine malfunction


grandisjohn

Recommended Posts

Får opp denne teksten i displayet. Virker som motoren går i limp mode og stopper. Starter med en gang og går fint, før varselet gjentar seg og motoren stopper på nytt. 2011 modell 1,6 TDCI

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Diagnose gjør utslag på dieselfilteret. Har nok tetnet litt til da, og når det blir kaldt nok tykner vel dieselen litt. Startvansker og motorstopp oppstår førstes fra 13-15 minusgrader. Ga og utslag på en glødeplugg syl. 2 og EGR ventil. De to sistnevnte feil er det vel ikke nødvendig å gjøre noe med inntil videre, men har fylt snabelstoff i dieselen som visstnok skal kurere EGR ventilen. Faktisk aldri eid en dieselbil før, trolig fordi jeg er et selvstendig tenkende menneske :D Er slett ikke imponert bare fordi dreiemomentet på tomgang er bedre enn i en bensinmotor :D Men forbruket er selvsagt et STORT pluss! Målt til 0,44 på mila. Faktisk eksakt det samme som oppgitt i boka. 

Ellers er en `11 modell Ford Focus på alle måter en positiv overraskelse. Fra `06 modell Audi A4`n er opplevd premiumfølelse egentlig helt den samme. Materialkvalitet i interiøret er den samme, komfort og underholdende kjørefølelse er svært god, også der fullt på høyde med Audi`n, som riktignok var litt eldre. 

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...