DagArne Posted Thursday at 12:10 PM Posted Thursday at 12:10 PM (edited) Fra NAF testen 21.6 Varmeapparat / klimaanlegg (AC). Svak eller ingen kjølevirkning 21.17 * AC(kald luft) virker ikke. 37.2 Lykter/lys. Feil lysjustering: Høyre nærlys 37.6 Lys virker ikke Høyre parklys 68.3 Opphengs- / bærearmer bakaksel. Slitt foring / løsnet i vulkanisering: Fremre venstre nedre, Fremre høyre nedre 67.15 * Rustangrep spesielt travers bak og noe understell. Ikke gjennomrust Er også riller i bremseskiven bak Burde ikke dette blitt fanget opp av EU-kontrollen i fjor? ble godkjent i september. Eller er ikke dette så farlig? Usikker på om jeg har grunn til å klage på 36000 + bytte av registerreim til 20000 Hvor mye vil det koste ca å fikse foringene? er det enkelt å bytte selv eller må jeg ha presse? AC er kjekt å ha. skal jeg gamble på at det bare er å fylle på gass eller må jeg betale 2K for service? Jeg tenkte å sandblåse rusten og spraye over. Holder jeg rusta i sjakk så får jeg kjøre et par år for å fordele kostnaden på bilen. Blir ikke så ille pr.mnd. Dette er det dummeste kjøpet jeg har gjort. Kjøpt litt på impuls da jeg trengte bil til pendling og den jeg tenkte å kjøpe var allerede kjøpt. Edited Thursday at 12:14 PM by DagArne
grcossie Posted Thursday at 04:40 PM Posted Thursday at 04:40 PM Tja, det med foringer er en vurderingssak, en forring kan begynne å sleppe, men så lenge den returnerer til org stilling, når man bender på den, så er det ikke direkte mangel, så lenge det ikke går ut over kjøre egenskaper. Ac blir ikke testet på eu, kunn at defroster virker. Feil just lys skulle vært oppdaget, park lyset har kanskje røket etterpå? Riller i bremseskivene er ikke mangel så lenge bremse testen er ok. Rusta på travers er heller ikke mangeol, så lenge det ikke er så mye at det svekker konstruksjon. Foringene kan du skifte selv, men er enklest med presse. Evt demont/mont bruene selv og få noen med presse til å skifte foringen. Ac kan nok være fpr lite gass evt lekasje i kondenseren er nokså vanlig Sitat
Recommended Posts