Robb Posted 6 hours ago Posted 6 hours ago Hei, Jeg har en S-Max 2011-modell med Powershift-kasse. Da jeg kjørte ut av gårdsplassen ville den ikke skifte gir før opp mot 3000rpm, og lugget veldig med pådraget etterpå. Så kastet den tre varsellamper mot meg, og deretter fungerte bilen helt normalt. Det var ESP-lampa, airbag og ABS-lampa. Bilen fungerte helt fint de neste dagene, men lampene ble værende. Med "fint" mener jeg gir og motor og kjøring. Her om dagen koblet jeg til Forscan, og nullstilte feilkodene. Mens bilen sto stille, så alt fint ut. Lampene forsvant ved omstart. Men med en gang jeg kjører av gårde, kommer det samme sirkuset med 3000rpm og lugging, før den kaster de samme varsellampene mot meg. Deretter helt fin kjøring. Har forsøkt dette to ganger til. Alltid sirkus, deretter lamper, og så helt fint. Relevant feilkoder lest ut med Forscan: ===ABS DTC C0031:2F-C8=== Code: C0031 - Left Front Wheel Speed Sensor ===RCM DTC U0415:00-AF=== Code: U0415 - Invalid Data Received From Anti-Lock Brake System (ABS) Control Module Jeg tenkte å handle en ny ABS-sensor ved første anledning, siden den er ganske billig og enkel å skifte. Er det noen som har vært borti lignende oppførsel? PS: Hadde en merkelig opplevelse med Forscan. Da jeg ville logge hjulhastighet og koblet Forscan til bilen med motoren i gang, så økte turtallet til ca 1500rpm. Bilen gikk heller ikke i gir da jeg skiftet fra park til reverse/drive, og ville heller ikke stoppe da jeg trykket på av-knappen. Heldigvis fungerte det å holde av-knappen i 10sek, da stoppet den. Jeg bruker en ELM327-adapter som Forscan mener ikke er helt kompatibel, så velger å skylde på denne. Merkelig opplevelse uansett.
grcossie Posted 6 hours ago Posted 6 hours ago Virke som sensorfeil ja, har ikke brukt forscan, men Ford sin egen ids og min x-toold7 kjører man logg uten problem
Recommended Posts