xr4ti Posted yesterday at 09:41 PM Posted yesterday at 09:41 PM Bilen startet ikke i dag, ikke diesel i tilførselsrør til høytrykkspumpen. Vakuumerte frem diesel via returrør og da startet den og gikk fint en halv time før jeg stoppet den. Lot den stå noen timer for å se om feilen gjentok seg, noe den gjør. Ingen feilkoder utenom lav trykk i fuelrail, det er jo naturlig nå det ikke er fuel i railen. Jeg tenker to muligheter, luft i systemet eller defekt høytrykkspumpe. Ikke byttet dieselfilter siden i våres så trolig ikke luft derfra men har ikke sjekket ennå. Så noen luftlommer i tilførselrøret når den gikk på tomgang men usikker på om det er unormalt. Noe sted det er kjent at tilførselsrøret kan få sltasjehull? Selve pumpa er den jeg mistenker siden den har en ulyd som kom rett etter oppstart, en slags rakkling, kan ikke si jeg har hørt den før. Er det en magnetventil i selve pumpa? Hva er normalt fueltrykk i railen, fks på tomgang? Motor stopper momentant bare jeg trykker lett på ventilen som er på tilførselsrøret, skal den det? Tar mer enn gjerne i mot tips.
grcossie Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago Railtrykket er mellom 350-1650 bar på de. Visst du trykker in schrøder ventilen på slangen, vil du slippe luft rett inn og dermed stoppe. Har vært borti luft lekkasje i lokket til dieselfilter, du kan prøve å kople slangene utenom filter og se om den går da
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now