Jump to content

Diverse Småproblemer Scorpio 2,9i


Lanzin

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har noen irriterende småproblemer med forden og håper noen kan kaste litt lys over dette.

 

-Kardangen "synger" rundt 80-90km

 

-Bilen fusker og lugger på lavt turtall,både tomgang og når jeg cruiser..

 

-turtelleren viser altfor lave verdier,når jeg ruser godt viser den 3000.

 

-Girkassa slurer litt når den girer,spesiellt når den er varm+den bruker lang tid på å fungere når det er kaldt,revers fungerer med en gang..

 

-Tankmåleren er stadig unøyaktig,viser mindre enn det er på tanken.

 

-Hvordan ser jeg forskjell på om jeg her diffbrems eller ikke på kardangen,jeg ble opplyst av forrige eier at jeg har det men det virker ikke slik.

 

-når tenninga er justert slik den skal være,blir tenningbanken værre og den småjuksinga jeg har blir mye værre,nå har jeg en del lavere tenning enn det skal være og jeg har fortsatt tenningsbank,men juksingen er bedre.

 

Mvh

 

Ulf

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

-Kardangen "synger" rundt 80-90km

sikkert kobberforingene som er slitt ned... bytt hele dritten..

 

-Bilen fusker og lugger på lavt turtall,både tomgang og når jeg cruiser..

gasssjeldsensor e.l?

 

-turtelleren viser altfor lave verdier,når jeg ruser godt viser den 3000.

?!

 

-Girkassa slurer litt når den girer,spesiellt når den er varm+den bruker lang tid på å fungere når det er kaldt,revers fungerer med en gang..

automatkassa til scorpio har aldri vært noe særlig... :wink:

 

-Tankmåleren er stadig unøyaktig,viser mindre enn det er på tanken.

ikke tankmåleren heller! :wink:

 

-Hvordan ser jeg forskjell på om jeg her diffbrems eller ikke på kardangen,jeg ble opplyst av forrige eier at jeg har det men det virker ikke slik.

det ser du når du bytter kardang.. det skal være stemplet inn på en liten metallplate/brakket som er på kardangen..

 

-når tenninga er justert slik den skal være,blir tenningbanken værre og den småjuksinga jeg har blir mye værre,nå har jeg en del lavere tenning enn det skal være og jeg har fortsatt tenningsbank,men juksingen er bedre.

prøvd å skifte det meste av tenningsdeler? plugger, kabler, coil, rotor, deksel....+++ ? bare som ett forslag.?

 

rett meg en eller annen hvis jeg er på jordet med noen av disse "svarene"..

Link to comment
Share on other sites

bare i det siste det har tatt av? Hadd 4x4`en min siden 98.. Digger scorpio.

Masse potensiale til å få en grombil.. + masse plass til å........ (fyll inn det du mener er best!;)

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman
Bra å vite at det ikke bare er jeg som er Scorpio-entusiast i Norge.
Enig!!! Fint med hjelp fra likesinnede som ikke sporer av helt å mener at du bør bytte hele bilen...

 

Kan forøvrig nevne at min bakaksel oxo synger(på sistevers?),turtelleren ligger på 500rpm i 80 å det lyser livlig i varsellamper til tider. Dette synes være standard på de fleste eldre scorpio....+at dashbordet sprekker da. Men det får man bare lære å leve med...

 

Ellers synes jeg det er en kongebil forut for sin til...

Å el varme på frontruta skulle vært levert på alle biler! :D

Link to comment
Share on other sites

uhm.. vet ikke med de varsellampene! :lol: det bør du kanskje få sjekka opp!..

Min forrige kardang small (bokstavelig talt) når jeg passerte 200 i ett så sinnsykt smell.. den funka en stund etter det, men takker gud for at den ikke låste seg e.l. i den farta på vinterføre i tillegg..

Men du kan jo tappe kardangen for olje å se på farven på oljen,

er den "gull"-farget så er kobbervindingene inni der gått til pers.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman
Men du kan jo tappe kardangen for olje å se på farven på oljen,

er den "gull"-farget så er kobbervindingene inni der gått til pers.. :roll:

 

Joda...sku peile oljen inni der en gang æ skrudde,men den fyllepluggen va jo helt umulig å få opp...hadde liksom ikke nåt verktøy som passa heller. synes æ huske dær va en torx...eller va det en firkant...

 

Kordan misjon har det kobbervindingan da?

E det som foringer av no slag?

Link to comment
Share on other sites

det er torks-40 såvidt jeg kan huske?! bruker å sitte noe helt ******, man må bare "tappe" inn ett spor å slå den opp...

kobbervindinger/foringer... husker ikke helt hva misjonen deres var, men det er mye av det ihvertfall inni der! :wink: fanden at jeg ikke huska, må få sjekka det opp.. men ja, tror det er foringer av ett slag. count, vet du?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...