Jump to content

vanskelig å gire når det er kaldt


Guest Bust

Recommended Posts

Når det er nedimot null må jeg dobbelkløtsje, mellomgasse og lirke når jeg girer før bilen blir varm.

Er det hjelp i å bytte til syntetisk gearolje? Er det eventuelt noe helt annet som kan være i veien?

Er det forresten mye pes å bytte gearolje? Det virker iallefall ikke som om det er meningen å gjøre det ofte for det finnes ingen tappeplugg

Link to comment
Share on other sites

Må ha en presse eller megasprøyte finner ikke helt det riktige ord :oops:

Åpner påfyllinghullet, og kjører på med olje til det renner ut.

Link to comment
Share on other sites

Er det meningen å bytte girolje? Kassa bruker jo ikke olja eller svetter ut.

Skal du bytte må en suge olja ut gjennom samme hull.

Det gjør en med det tidligere omtalte væskeapparatet :lol:

Hvis ikke må kassen ned, og legges på siden.

Link to comment
Share on other sites

T2 kassa på bilen min må etterfylles en gang for året, og da får jeg på femten-tjue pump med en pumpekanne. Har brukt biltema gear olje som lukter råttne egg. Tror ikke den er av beste kvalitet i kulden.

Tror du oljen vil ut med en sugepumpe beregnet på motoroljeskift?

Link to comment
Share on other sites

Nå brukes jo disse konstruksjonene på overtid. Er jo ikke ment for mer enn 10år/100K km..... Snill mot kassa du.

Girolje river godt i nesen og er seige greier på huden,men er det syntet og mineral forskjelligheter? Trodde girolje til en viss grad var girolje jeg?

Merker selv at stikka sitter værre i kulden enn sommern. Pleier å bedre seg etter hvertsom varmen og km baller på seg.

 

Her er apparatet jeg har masa om.

36-1898_l.jpg

Oljesuger hetern. Ut er ut og Inn er inn. Denne funker. Utprøvd.

Hvordan pumpe du har vet jeg ikke, men rørdimensjonen og lengden har jo litt å si.

Link to comment
Share on other sites

160k/33 år er kanskje litt på overtid for en Ford

Har fått tak i noe castrol manual smx synthetic transmission fluid. Den er litt for tynn 75w/85, ikke 80 som det skal være

Tror jeg gambler på at det går bra, gidder ikke å kjøre bilen som om det skulle være en traktor :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Det virker iallefall ikke som om det er meningen å gjøre det ofte for det finnes ingen tappeplugg

 

Tappepluggen er den lange bolten som stikker ut i bak-kant på kassa, men uten verktøy får man ikke ut alt oljen.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

160k/33 år er kanskje litt på overtid for en Ford

Har fått tak i noe castrol manual smx synthetic transmission fluid. Den er litt for tynn 75w/85, ikke 80 som det skal være

Tror jeg gambler på at det går bra, gidder ikke å kjøre bilen som om det skulle være en traktor :twisted:

 

På Castrolsmøretabell er Sierra82- oppført med SMX-S som de fleste nye Forder går nok bra.

 

En Ford blir aldri gammel med rette eier..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...