Jump to content

Foringer i bakstilling 4x4


capri1600gt

Recommended Posts

Hei,

noen som kan beskrive forskjellen mellom originalforinger og polyurethaneforinger (gule feks) til bakstillinga på 4x4 cosworth? Tenker på de fire som holder bærearmene til bærebrua.

Er ikke standard cosworthforinger her litt forsterket i forhold til vanlige?

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

De orginale foringene som sitter på cosworth har et form for lager i, og koster 1000,- pr stk, kontra 100 pr stk til vanlig sierra.

Så for min del blei det poly-foringer til ca 400 for alle 4 fra kollevold...

05`Mondeo tdci

02`Focus

Escort RSTurbo S2

Sierra Cosworth 4*4

x Sierra Cosworth 4*4

Link to comment
Share on other sites

Polyuretanforinger er også mye enklere å montere da de er to-delte, så du slipper å presse dem inn. Spesiellt i broene bak vil jeg anbefale Polyrace, Polysport blir trolig mykere enn standard cossie foringer, da cossie-foringene har mindre vandring enn i standard Sierra.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

De orginale foringene som sitter på cosworth har et form for lager i, og koster 1000,- pr stk, kontra 100 pr stk til vanlig sierra.

Så for min del blei det poly-foringer til ca 400 for alle 4 fra kollevold...

Men hvordan oppfører de seg i forhold til originalforingene? Jeg har polyforinger (gule "myke") i en xr4x4, men synes det virker som det beveger seg litt vel mye..

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

Polyuretanforinger er også mye enklere å montere da de er to-delte, så du slipper å presse dem inn. Spesiellt i broene bak vil jeg anbefale Polyrace, Polysport blir trolig mykere enn standard cossie foringer, da cossie-foringene har mindre vandring enn i standard Sierra.

Monteringen blåser jeg i, hovedsaken er hvordan det virker. Kjører nå med gule foringer type polysport (xr4x4) og synes det virker som de er litt for myke. Har du prøvd polyrace kontra originale cosworthforinger? Eller andre kontra original cosworth?

Hva mener du med at cosworthforingene har mindre vandring enn andre sierra (Opp/ned, att/fram, sidelengs eller vridning)?

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde standard cossie bakstilling, foringene var utslitte men hadde begrenset vandring. De originale 2wd broforingene har ytterhylse så vandringa begrenses noe i forhold til vanlige Sierra foringer. Derfor tror jeg at Polysport vandrer mer enn gode cossie foringer, som ikke bruker ytterforinger. Polyrace har heller ikke utvendige foringer, men er stivere, derfor tror jeg de vandrer mindre enn standard cossie foringer.

Altså, vanlige Sierra-foringer har kun gummi fra innerhylsa og ut mot broene, cossie-foringer har ytterhylsel. Poly-x har ikke ytterforinger, derfor tror jeg du må opp på Polyrace for å få noe som er stivere enn standard cossie-foringer som har ytterhylse som begrenser vandringa.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest badboy

jeg tror at problemet ikke er at det er for mykt, men at det blir for stivt bak. bilen blir nervøs bak. kan da virke som at man kjører akebrett

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
hvorfor i alle dager vil du at noe annet en dempere og fjøre skal ta seg av nettopp demping og fjæring?

Det er derfor jeg har spurt om hvordan disse foringene er i forhold til hverandre.. Mistenker foringene bak for å flexe litt og dermed "stjele" litt av jobben til fjærene og å gi sporing på slitt vei..

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Ta med en foring til et lokalt mek.verksted evt maskinlinje på VGS. få dem til å lage nye foringer i nylon.... :)

 

Dette er trolig noe av det stiveste man kan få tak i som likevel kan presses nedi... :) Neste steg må vel være uniballs....

Link to comment
Share on other sites

Guest zr50sl

gå for poly race ihvertfall i bakstillinga... kommer til å gå til anskaffelse av det ganske snart.. kjører med poly sport i forstillinga... ikke no spesielt stivere enn nye org foringer men dem forblir stiv,gir ikke etter...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...