Jump to content

isturbo spørsmål


vinge87

Recommended Posts

1) trenger å vite hva bensin trykket skal stå på når man kjører med 07-1bar i turbo trykk

 

2) hvilken åpning på pluggene fungerer best

 

3)hvilket bensintrykk og hvilket turbotrykk kan man kjøre med uten tillegsinnsprut?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

virkelig ingen som vet detta?? hehe trode alle her var helt vill med isturbo jeg da:)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0is

vet ikke hva som er best, men kan jo si hva jeg kjører med... kjører 0,8 i trykk for øyeblikket og to ekstra dyser. pluggåpningen er 0,7 (husker ikke akkurat navnet på pluggene, men det er noen kaldere motorcraft plugger) og kjører med originalt bensintrykk... dette funker helt fint. ekstra dysene slår inn på 0,4 og 0,7 bar og kjører selfølgelig litt fet akkurat idet dysene åpner, men det går.

Uten tilleggssprut ville jeg anbefalt deg å ikke gå over 0,5-0,6 i trykk.. kommer helt an på kompresjonen og øvrige motordeler.. mange kjører 0,8 i trykk uten tilleggssprut over lang tid.

Link to comment
Share on other sites

og hva er orginalt bensintrykk da? var jo det jeg spurte etter, for jeg spørr for en kamerat og han har plukket på allt man kan plukke på

hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

buhu, eg trenger å vite bensintrykket hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest clapton
buhu, eg trenger å vite bensintrykket hehe

 

sett i lamda først av alt. uten noe sprut med flere dyser tror jeg ikke du skal prøve deg noe særlig over 0,5bar ladetrykk.. der vil du jo lese av på en lamda.. kjøpt deg ngk plugger, bank dem til 0,6

Link to comment
Share on other sites

buhu, eg trenger å vite bensintrykket hehe

Er vel 2,7 - 2,8 bar på tomgang tror jeg.. :)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

2,5 med med vakum...

 

 

ok takker for endeligt et svar ger, ikke alle som har lambda utstyr da heller.... :lol:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest Lille rudi

Eg lada 0,6-0,7 i slutten på istn min, han så kjupte an skrudde an opp til 1,1. Då tog ein eit veivlager. Hadde kune større bensintrykkregulator.

Link to comment
Share on other sites

Lambdameteret redda motoren min en gang i alle fall.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

2,5 med med vakum...

 

 

ok takker for endeligt et svar ger, ikke alle som har lambda utstyr da heller.... :lol:

 

har du isturbo bør du skaffe deg det. koster deg 1500kr.. det kan redde deg for motor ras.. da er ikke 1500kr så mye

hvor får man kjøpt det til 1500 kr a?

noen bilder på dette her mens er er i bruk...hvordan leser man av blandings forholdet... er det som likt å lese av når jeg tar 4-gass test på jobben.. at lambda(en helt vanlig bil med lambda) verdien skal være 1 for optimal blanding?

 

eller må man justere motor opp til den går rent og så bare huske at blandings skal være på den verdien som var der når man justerte motoren?

 

er det etter 14kg luft til 1kg bensin prinsippet?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...