Guest jaredboy Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 Noen som vet om steder eller mennesker som porter, innsug, utsug, bearbeider hele toppen med ventiler og seteringer, hele pakken til en hygelig pris.Fikk pris på rundt 7k for bare jobben, så kom evt deler i tilegg Er dette prisen det vanligvis ligger på?
Gess Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 Tror nok ikke du skal klage mye på den prisen. Jeg fikk tilbud på 9000 for porting av en soch topp i Bergen.Jeg satte i gang på egenhånd med luftverktøy og godt humør. Tar temmelig lang tid bare å bearbeide kanalene, så kommer jo jobben med ventilseter i tillegg. Koster å værer kar.Har du hørt med Rs-euroford? De holder til på østlandet en plass, tror ikke de er så ille på pris. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Guest pzycho Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 ta kontakt med EBB på www.trim-4-eldre.com forumet.. han er en ***** på dette akkurat nå har han ferie men vil anbefale ham
Guest Tracid Posted July 22, 2005 Posted July 22, 2005 Hørt med Sylinderservice i Oslo? De er billige på det meste...
cosworth87 Posted July 23, 2005 Posted July 23, 2005 Tror nok ikke du skal klage mye på den prisen. Jeg fikk tilbud på 9000 for porting av en soch topp i Bergen.Jeg satte i gang på egenhånd med luftverktøy og godt humør. Tar temmelig lang tid bare å bearbeide kanalene, så kommer jo jobben med ventilseter i tillegg. Koster å værer kar.Har du hørt med Rs-euroford? De holder til på østlandet en plass, tror ikke de er så ille på pris.<{POST_SNAPBACK}> porter Rune Skiaker topper? hmmm hehe
Guest jaredboy Posted July 30, 2005 Posted July 30, 2005 Takk for all hjelp!Er det mulig å montere en IS topp på en helt normal 2l sierra ohc?Blir vel billiger å starte med en sånn topp?
Peet Posted July 30, 2005 Posted July 30, 2005 Takk for all hjelp!Er det mulig å montere en IS topp på en helt normal 2l sierra ohc?Blir vel billiger å starte med en sånn topp?<{POST_SNAPBACK}>d går fint
cossie_storm Posted July 31, 2005 Posted July 31, 2005 går veldig bra. gjorde det når jeg bygde om min til injection Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest jaredboy Posted July 31, 2005 Posted July 31, 2005 Men det blir vel ikke noe problem å beholde gasserne, må vel ikke bygge om til injection? Noen som har erfaring med å montere en cosworth topp på en vanlig sierra 2l 205 blokk, trenger vel bare høy komprimerte stempler?? Det blir så klart uten turbo, må beholde gasserne, er jo sjarm!!!
cossie_storm Posted August 1, 2005 Posted August 1, 2005 ja går fint med injection Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
D.Toft Posted August 1, 2005 Posted August 1, 2005 skal du ha org gasser og org manifoil på innsuget, må du lage en adapterplate, da inj toppene har større inn og ut hull
Guest jaredboy Posted August 1, 2005 Posted August 1, 2005 Har dobble webere 45 og innsug, men det er vel bare å porte innsuget til is toppen, eller er jeg nødt til å lage en sånn adapter plate?
D.Toft Posted August 1, 2005 Posted August 1, 2005 ikke porte innsuget, må lage plate, dette ser du nok når du setter innsuget på toppen , da ser du inn i tuppen rundt innsuget.... ellers er du så heldig at innsuget er laget slik at den passer på inj topp oxo
Guest jaredboy Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 Denne adapter platen kan lages på hvilkens om helst mekanisk verksted hvis jeg kommer med mål??? eller er det noen som faktisk seller slike adaptere? IS toppen og vanelig 2l topp, kan de høvles/planes like mye? Og det er vel ikke noen forskjell på kam`ene de bruker. Akuratt kjøp ny Kam så det blir litt drøyt å kjøpe en til med en gang!
D.Toft Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 en kompis av meg laget selv, stålplate som han freste ut i.. hullene var like store som dem i manifolden, is paknink mellom platen og toppen, og forgasserpakning mellom platen og manifolden. kammen mener eg er lik.. kan høvles like mye, ikke anbefalt mer enn 1.7 mm... helst under, min neste skal av 1.4 - 1.5 mm..
Recommended Posts