Jump to content

feste på kjedestyring


Guest mr_doodee

Recommended Posts

Guest mr_doodee

driver å montere motoren min no, men har ikke helt system i skruene mine. sånn at når eg skal feste det øverste festet, det som er i toppen, så har eg en skrue som ligner på den nede, bare at dette er en mindre skrue, sånn at den passer i hullet oppe, men den funker ikke som en foring slik som den nede virker, denne er litt for lang, til at den blir skrudd helt inn, pluss at det litt slark sideveis, skal det være sånn? at jeg har funnet rett skrue, lr må eg har stor leteaksjon etter rett skrue?

 

håper noen husker dette!

og kan svare fort!

 

mvh Roger Sætran

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
et bilde hadde gjort alt mye enklere.. og en litt bedre forklaring.. hehe

 

tror de som driver å skrur på doch motor, skjønner av eg mener?

mistet kamera på ferie i sommer, så blide er litt vanskelig, skal sehva eg finner!

Link to comment
Share on other sites

tror nok hvis skruen ikke går helt inn at du må finne en annen en desverre.. hvis det er slakk i den også så er det nok ikke den..

Edited by frode

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

eller forresten... kjedestyringen som går langs siden av registerkjedet skal ikke festes i toppen.. den er kun festet i bunnen på min motor ihvertfall!!

Edited by frode

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
eller forresten... kjedestyringen som går langs siden av registerkjedet skal ikke festes i toppen.. den er kun festet i bunnen på min motor ihvertfall!!

 

det hørtes litt merkelig ut.. er jo hull i toppen og hull i kjedestyringen:S

 

den svarte lange som er brei nede og blir tynnere opp mot toppen, vi snakker om den samme sant?

Link to comment
Share on other sites

ja, er nok den du. sitter på venstre side (sjåførsiden) av motoren, og er vel den eneste skinnen som går oppover langs kjedet. min er ikke festet i toppen altså.. men kanskje noen andre her kan hjelpe.. festet den ikke sist gang jeg byttet topp, for den var jo ikke festet når jeg plukket den fra hverandre. men kan godt være at jeg har gjort en feil da..

Edited by frode

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee

kjørt lenge me det uten at den har vært festet? legger opp noen bilder snart eg, så ser vi om vi snakker om samme dings.

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
Dette vil jeg også gjerne ha svar på, leiter fortsatt etter en skrue som passer der jeg:) ( Sorry for at jeg stjeler tråden din Dodee )

 

gjør ingenting:D bare none kan svare meg så eg kan ut å få montert registeret og klasket motoren ned i bilen!

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee
Dette vil jeg også gjerne ha svar på, leiter fortsatt etter en skrue som passer der jeg:) ( Sorry for at jeg stjeler tråden din Dodee )

 

kjører du uten da? lr har du ikke montert enda?

Link to comment
Share on other sites

jepp, er den ja. men jeg overhalte hele motoren julen 2003, og da byttet jeg denne også! den nye var brun, og jeg er temmelig sikker på at den manglet det festet du har på din til å feste den i toppen med. den har ihvertfall ikke vært skrudd fast i toppen etter den tid! men den er festet i bunnen, og det er tydeligvis nok da..

Edited by frode

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

ja.. har ikke hatt noe kødd nei. men jeg vil ikke stå ansvarlig hvis motoren din havarerer :D virker det som den står fast slik du har den nå uten at den henger i toppen??

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee

du står ikke ansvarlig for noe:) men nja.. altså den ville jo stått kubb vist det var en skrue oppe også, men den skruen eg har er for langt, så da vil kejden ta ani den fant eg ut, så den skruen er uaktuell å bruke. menden står sikkert bra vist eg fester den godt nede, det er jo en slags form i toppen sånn at den står sånn ca fast liksom..

Link to comment
Share on other sites

ja, da tror jeg at jeg ville gjort det slik. kan jo ikke skje noe da ville jeg tro..

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee

****, får bare ta sjangsen på det.. den er jo festet nede da så.. pluss at dne stkker ikke av pga kjeden står jo i den liksom... er jo en sånn tapp som skal stå inni et hull nede også, den må jo gi litt stabilitet oppover liksom!

Link to comment
Share on other sites

ja, ville tro det. jeg kunne jo bevege att og fram på den når jeg hadde oppe toppen sist, men tror den skal stå støtt!

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest mr_doodee

neij, den er faktisk ikke nevn i boken, har svenske boken da, så er ikke alt som er like lett å skjønne, men er hvertflal ikke bilde av akkuratt det eg lurer på, bare eg bilde av hvordan du skal ta den ut liksom..

Link to comment
Share on other sites

vent litt!! jeg har en engelsk eldre sierra-bok!! her fant jeg noe interessant..

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...