Jump to content

cosworth.no


FOCUS

Recommended Posts

ja, på sylinder nr 2 var det ett stort hull i stempelet, og på sylinder nr 4 var det i gang med noe moro greier. jeg slo fra meg det smidde stempel surret etter en liten prat med mr. jan åge på motor verksted hos fattern. så nye stempler er på vei nå...... ( KRB! skulle fader meg ha 14000,- +mva for smidde)

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

jo det var faktisk på størrelse med ett krone stykke. men det var på siden av stempelet ikke på toppen. nye stempler er nå bestillt, og skal dreies ned 1 mm, for å senke kompresjonen ytterligere.

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

da tror jeg du faktisk har blitt litt lurt. fordi det blir ikke produsert smidde stempel til den bilen, med de rådene som står der orginalt. da må du sette på hel flytende råder og da koster settet 14000,- +mva. org stempel ligger på den prisen du sa der. fattern har bestillt for meg gjennom sørlandet sylinder service. Har du KS eller mahle stempel da?

Hvor mye trykk kan jeg kjøre på tror du?

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Guest RsTurboKim
jo det var faktisk på størrelse med ett krone stykke. men det var på siden av stempelet ikke på toppen. nye stempler er nå bestillt, og skal dreies ned 1 mm, for å senke kompresjonen ytterligere.

 

Jeg har hørt at du ikke må dreie de ned mere enn 0,5-0,7 eller så kan det gå gæærnt....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...