Jump to content

Lakkering av felger?


Ford4fun

Recommended Posts

Null problem å få tak i ST corsa til Ford! Vet ikke i Norge, men i England selger de det "overalt"!

Kjøp Fast Ford så finner du nok noen prisalternativer også!

 

Og det er vel ikke noe pes å lakke felger? Sikkert andre her som vet mer om det enn jeg gjør...

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman

Når de er todelte så... Har enn å ikke funnet noen tør å dele felgene mine og lakkere dem..

 

Hvorfor skulle det være værre med todelte enn "vanlige" alu da?

 

Er ikke forskjellen bare at dine har delt senter og felgbane da?

 

pulverlakking er vel det felgprodusentene bruker.....

Link to comment
Share on other sites

Det er forskjellig overflate på senter og felgbanen, skruene stikker ut, og det er 40 av dem..

Sarpsborg karosseriverksted hadde ikk kompetanse til å gjøre det ihvertfall. Men de er jo ikke akkurat kjent for å gå i bresjen med spisskompetansen sin.. Kanskje det hadde rett og slett gått an og glassblåst dem og lakka..? Kanskje det ikke er så vanskelig som de vil ha det til? Da hadde ihvertfall jeg blitt overlykkelig.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman
Det er forskjellig overflate på senter og felgbanen, skruene stikker ut, og det er 40 av dem..

Kanskje det hadde rett og slett gått an og glassblåst dem og lakka..? Kanskje det ikke er så vanskelig som de vil ha det til? Da hadde ihvertfall jeg blitt overlykkelig.

 

Det var det jeg tenkte på ja. (glassblåse å lakke) må bare dele felgen først,å ta det hver for seg....

 

Om materialene er forskjellig må det bare brukes forskjellig type lakk på de.

 

Er ingen lakkexpert men kun "sunn fornuft" her... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest scorpioman

Det var da som pokker! :( Men da er det selve demonteringa som er problemet,ikke lakkinga da?! Har aldri studert splittfelger så nøye så jeg kjenner ikke til patentet som er brukt for å skru de sammen.

 

Men husk at den som leter,han finner...Så bare spør og grav,let og ring rundt så ordner det seg vel etterhvert tenker jeg :D

Link to comment
Share on other sites

hmm..til hvilken ford?

 

jeg kunne tenkt meg de superturismo corsa felgene til min capri...men den har jo 4 bolter...?

 

syns alle felger nå til dags har 5 bolter... hmm?

Link to comment
Share on other sites

Guest superpuma
jeg kunne tenkt meg de superturismo corsa felgene til min capri...men den har jo 4 bolter...?

 

Det er jo din bil, så du bestemmer, men synes du ikke at en stilig, gammel bil fortjener felger i samme stil?

Link to comment
Share on other sites

jo forsåvidt, men jeg har falt for gammel stilig design med nye "high-tech" felger :)

 

så en rå amazon for en stund siden med nye svære felger så helt rått ut :)

Link to comment
Share on other sites

har forresten originale 13 tommer "rs" felger til vinterdekkene mine, de syns jeg blir for små da men de funker jo :)

 

er ikke sikker på at de heter rs felger da men :)

er faktisk en stund siden jeg har sett på de felgene nå men er rimelig sikker på at de er ganske lik disse 8)

280-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest foxtrot
Lakkering av felger!

Da har vi funni ut at vi ikke får tak i SUPERTURISIMO CORSA til ford' date=' men er det noen som har erfaring med å lakkere felger??

Har hørt noe om pulverlakkering også..

 

 

Du kan jo søke litt på internett som jeg. Jeg fant dette firmaet som holder til i Asker og Bærum. http://www.bs-teknikk.no/

 

Jeg fant også et annet firma som heter Frode Haugland Motorsport i Aurskog.http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/...landmotorsport/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...