Jump to content

Hull i hjulbue! Hva bør gjøres?


kikk0

Recommended Posts

hei! skal lakke bilen min nå. så lurer eg på hva eg bør gjøre med dette hullet i hjulbuen for at det skal sjå bra ut og vare lenge? det eg har gjort til nå er at eg har fylt det med sparkel (kjapp løsning som eg gjorde i vinter).

 

Hva er den beste løsningen på dette?

 

takker for svar

 

Frode

Link to comment
Share on other sites

pusser alt med 80 papir rundt der det er rust. og skjærer ut rusten.. grunner.. og legger glassfiber.. nå får ikke jeg sett bildet ditt. fordi dataen er litt klikk.. men jeg la glassfiber over hele hjulbuen i mange lag. og sparklet over. og skjærte ut hullet til bensinlokket.

Her skal det stå noe.. og det gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Guest zNiPeeR

jeg hadde ikkje gjort noe annet enn å sveise i ny hjulbue.. ikkje mye arbeid du kan gjør d selv vis du kan sveise i 0.8-09 mm plater... blir best resultat.

skal bytte begge hjulbuene jeg.

Link to comment
Share on other sites

sier bare det samme som wingdude jeg. alt annet enn å sveise inn ny hjulbue blir bare midlertidig reparasjon. fyller du opp med glassfiber så kan jeg garantere at når rusta tyter fram igjen(som den vil gjøre) så er alt bak borte. ta heller kostnaden ved å bytte indre og ytre bue. få det skikkelig med engang.

at det er vanskelig å sveise inn nye buer hvis man ikke kan det er greit. og man bør ikke prøve med engang heller,da det garantert vil slå seg.men det koster ikke så mye å få noen til å sveise inn nue buer.

Link to comment
Share on other sites

Guest zNiPeeR

jeg synes han kan prøve og sveise. man lærer av feila man gjør så..... men enig med dokker andre og:) sveising blir som nytt. (nesten)

Link to comment
Share on other sites

Skifta selv bue for første gang på min stv, både indre og ytre. Tar man seg god tid og er nøyaktig, skal det mye til at det ikke blir bra. Tok til og med og sandblåste sveisene etter sliping, slik at alt av porer osv blei skikkelig reingjort, satser på mange år med strøken buer nå jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

bare og begynne og demontere det du trenger og demontere for skifte av hjulbue, og kappe i vei, sjekk med veng, de har sikkert uorginal baksjerm og selge =). Men du må ha litt skikkelig verktøy når du skal til med det der. Finn ut hvor du skal kappe, borr opp alle gamle nødvendige sveise punkter og skjer ut det du trenger, når du har nye hjulbua fungerer det bra og tilpasse den biten du trenger grovt, (altså med overlapp på det gamle) også bruker du sveise tenger for og passe på at det sitter perfekt i forhold til det gamle, så kan du kappe i overlappen, hvis du skjønner, nye kaross biten går i overlapp på det gamle, så kapper du bare rett gjennom begge 2, da får du helt perfekt skjøt og, så er det bare punkte, slipe, og kansje punkte litt til, og resten er jo bare lek

 

eller så kan du kansje bytte hele hjulbua, med andre ord nesten ingen kapping, bare borre opp gamle sveisepunkter, og bytte hele dritten, vet ikke helt på sierra jeg men, er ikke så alt for avansert baki der tror jeg,

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

løsningen ble å skjere vekk all rust å sveise i ei plate.. kansje ikkje den beste løsningen, men trur det blir heilt ok..

skal få tatt noen bilder.. er halvveis i prosjektet.. den eineste ulempa er at eg har sveiseaparat fra biltema. dette er ein kamerat sitt, hadde det vert mitt hadde eg brukt slegga på det. noe så jevla dritt :angry:

Link to comment
Share on other sites

den eineste ulempa er at eg har sveiseaparat fra biltema. dette er ein kamerat sitt, hadde det vert mitt hadde eg brukt slegga på det. noe så jevla dritt

 

 

må si meg HELT enig med deg... lånt meg slik et lite biltema apperat selv og skulle sveise noe småtteri, men i helvette heller, hvordan kan folk betale for slikt... makan til møkka værk til tynnplate sveising skall du lete lenge etter...

 

Så nå skall jeg innvestere i et esab apperat...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...