kikk0 Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 hei! skal lakke bilen min nå. så lurer eg på hva eg bør gjøre med dette hullet i hjulbuen for at det skal sjå bra ut og vare lenge? det eg har gjort til nå er at eg har fylt det med sparkel (kjapp løsning som eg gjorde i vinter). Hva er den beste løsningen på dette? takker for svar Frode Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 Bytte av indre og ytre bue er vel det eneste som kan bli bra der er jeg redd, alt annet blir nødløsninger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted August 31, 2005 Author Share Posted August 31, 2005 kor mykje er det slik koster da? i hjulbue og evt arbeid hviss ikkje det er muleg å gjøre sjølv.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 hei.. jeg hadde hull i hjulbuen min. jeg fikset det må en ganske grei måte. glassfiber.. er litt jobb men er verdt det..kan legge med bilde så du ser der jeg nesten er ferdig... Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted August 31, 2005 Author Share Posted August 31, 2005 høyres bedre ut enn å skifte plater og styr men hva gjør du? fyller du heile hullet med glassfiber eller?hva med å rustbehandle innsiden av hjulbuen først? edit: skriveleif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 pusser alt med 80 papir rundt der det er rust. og skjærer ut rusten.. grunner.. og legger glassfiber.. nå får ikke jeg sett bildet ditt. fordi dataen er litt klikk.. men jeg la glassfiber over hele hjulbuen i mange lag. og sparklet over. og skjærte ut hullet til bensinlokket. Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zNiPeeR Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 jeg hadde ikkje gjort noe annet enn å sveise i ny hjulbue.. ikkje mye arbeid du kan gjør d selv vis du kan sveise i 0.8-09 mm plater... blir best resultat. skal bytte begge hjulbuene jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted August 31, 2005 Share Posted August 31, 2005 det er jo opp til en og hver person om hva de vil gjøre. det er nok best og sveise platene. men ikke selv. de platene er tynne. og vanskelig å sveise for de som ikke kan det for og si det sånn.. Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 sier bare det samme som wingdude jeg. alt annet enn å sveise inn ny hjulbue blir bare midlertidig reparasjon. fyller du opp med glassfiber så kan jeg garantere at når rusta tyter fram igjen(som den vil gjøre) så er alt bak borte. ta heller kostnaden ved å bytte indre og ytre bue. få det skikkelig med engang.at det er vanskelig å sveise inn nye buer hvis man ikke kan det er greit. og man bør ikke prøve med engang heller,da det garantert vil slå seg.men det koster ikke så mye å få noen til å sveise inn nue buer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted September 1, 2005 Author Share Posted September 1, 2005 hvor kjøpte du det bensinlokket Cossieman? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 det fikk jeg faktisk. når jeg bestile wrc vinge,sideskjørt,bakfanger diffuser hos www.tuning.no. eller sjappa hans er 2 min unna meg da. kjenner han godt fra før.. Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zNiPeeR Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 jeg synes han kan prøve og sveise. man lærer av feila man gjør så..... men enig med dokker andre og:) sveising blir som nytt. (nesten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Jeg trenger indre og ytre hjulbuer på begge sider bak, hva vil noe sånt koste inkl buene? Svart.. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Skifta selv bue for første gang på min stv, både indre og ytre. Tar man seg god tid og er nøyaktig, skal det mye til at det ikke blir bra. Tok til og med og sandblåste sveisene etter sliping, slik at alt av porer osv blei skikkelig reingjort, satser på mange år med strøken buer nå jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Hjulbuer kan være noe inni granskauen til besvær. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Joa, klart man ikke bør ha mellomnavn "kløne" for å gjøre dette da Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Tenkte mer på måten de ruster. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sedan88 Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 bare og begynne og demontere det du trenger og demontere for skifte av hjulbue, og kappe i vei, sjekk med veng, de har sikkert uorginal baksjerm og selge =). Men du må ha litt skikkelig verktøy når du skal til med det der. Finn ut hvor du skal kappe, borr opp alle gamle nødvendige sveise punkter og skjer ut det du trenger, når du har nye hjulbua fungerer det bra og tilpasse den biten du trenger grovt, (altså med overlapp på det gamle) også bruker du sveise tenger for og passe på at det sitter perfekt i forhold til det gamle, så kan du kappe i overlappen, hvis du skjønner, nye kaross biten går i overlapp på det gamle, så kapper du bare rett gjennom begge 2, da får du helt perfekt skjøt og, så er det bare punkte, slipe, og kansje punkte litt til, og resten er jo bare lek eller så kan du kansje bytte hele hjulbua, med andre ord nesten ingen kapping, bare borre opp gamle sveisepunkter, og bytte hele dritten, vet ikke helt på sierra jeg men, er ikke så alt for avansert baki der tror jeg, Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted October 6, 2005 Author Share Posted October 6, 2005 løsningen ble å skjere vekk all rust å sveise i ei plate.. kansje ikkje den beste løsningen, men trur det blir heilt ok..skal få tatt noen bilder.. er halvveis i prosjektet.. den eineste ulempa er at eg har sveiseaparat fra biltema. dette er ein kamerat sitt, hadde det vert mitt hadde eg brukt slegga på det. noe så jevla dritt Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 den eineste ulempa er at eg har sveiseaparat fra biltema. dette er ein kamerat sitt, hadde det vert mitt hadde eg brukt slegga på det. noe så jevla dritt må si meg HELT enig med deg... lånt meg slik et lite biltema apperat selv og skulle sveise noe småtteri, men i helvette heller, hvordan kan folk betale for slikt... makan til møkka værk til tynnplate sveising skall du lete lenge etter... Så nå skall jeg innvestere i et esab apperat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now