Guest xr4is Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Har kjøpt inn toppdekselpakning(kork-pakning) til is'n. Satt den på før helga, problemet er bare at den ikke holder tett, spesielt på eksossiden. Når jeg bytta den skrudde jeg av toppdekselet, tørket reint for olje på kanten av toppen hvor pakningen skal ligge, avfettet toppdekselet og satt på ny pakning. Takker for alle råd!!
Guest mazdafun Posted September 6, 2005 Posted September 6, 2005 og ikke dra til for hardt! vet ikke moment på sierraen , men på tidligere biler med korkpakning, har det vært 8nM !! det er så vidt man strammer til for hånd!
Guest Tracid Posted September 6, 2005 Posted September 6, 2005 Stemmer at det er 8nm. Hvis det er biltemapakning kan du godt legge på to til, pluss pakningslim!De to fremste boltene skal kun dras til 3nm!
Anders Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 du må ha paknings stoff på toppdekselpakningen Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
johnto Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 På golfen min måtte jeg bytte skruene også for at det skulle bli tett. Og som sagt så skal det ikke dras til med makt. Fjernet grunnet størrelse.
Guest No^Fear_ Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 vist d er korkpaknig bør den vell bades i olje før den monteres..
Guest zr50sl Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 sjekk toppdekslet,viss det er bøyd rundt skru hullene kan du få problemer me d å få det tett,sjekk dem evnt rette litt på kanten rundt slik at det blir plant rundt... måtte jeg gjøre for å min tett..
Guest xr4is Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 Stemmer at det er 8nm. Hvis det er biltemapakning kan du godt legge på to til, pluss pakningslim!De to fremste boltene skal kun dras til 3nm!<{POST_SNAPBACK}> Har kjøpt ny toppdekselpakning, han jeg kjøpte den hos på FORD sa jeg ikke skulle bruke noenting på pakningen før jeg satt den på. De momentene er på helt kald motor?? Skal de draes til seinere??
RHeskja Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 Mye dei folka sier... men praksis som spiller inn! mange pakninger som svarer seg å ha en liten dos me pakningsstoff! men har aldri hatt noen problem på mine sierraer at dei leker... den ene hadde jeg x anntall av toppdekselet på uten at den røyk eller lekk.
Guest xr4is Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 Mye dei folka sier... men praksis som spiller inn! mange pakninger som svarer seg å ha en liten dos me pakningsstoff! men har aldri hatt noen problem på mine sierraer at dei leker... den ene hadde jeg x anntall av toppdekselet på uten at den røyk eller lekk.<{POST_SNAPBACK}> Kjører på Valvoline 5/40 Fullsyntetisk olje:) Derfor det må være helt tett og gjøres skikkelig!
Guest xr4is Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Stemmer at det er 8nm. Hvis det er biltemapakning kan du godt legge på to til, pluss pakningslim!De to fremste boltene skal kun dras til 3nm!<{POST_SNAPBACK}> Mener du at de åtte nede på toppdekselet skal draes til med 8nm og de to oppe, en på hver side av kamen skal draes til med 3nm?? Og eksosmanifoilpakningene, hvilke moment?
Guest Tracid Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Japp, de på hver side av kammen, kun 3nm.Eksosmanifolden skal dras til 35-40nm.
Guest xr4is Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Japp, de på hver side av kammen, kun 3nm.Eksosmanifolden skal dras til 35-40nm.<{POST_SNAPBACK}> Takk så mye for hjelpen Skal hive meg på det i morgen eller tirsdag, eneste er at jeg ikke har momentnøkkel som går under 20nm.....
Guest Tracid Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Da får du bare holde tunga i rett munn når du skrur!
cthansen Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 jeg bytta på 2,4'n med korkepakninger... ble tett som bare det. tørka rent og banet ut litt der skruene hadde stått mot. 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil
Recommended Posts