Jump to content

gom

Gjest
  • Posts

    11
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Trondheim

Recent Profile Visitors

757 profile views

gom's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Nei det har jeg ikke gjort. I FORscan kom det en varseltekst om at man ikke skar kjøre en regen etter DPF reset. (Mulig overoppheting) Så jeg tenkte jeg skulle vente en stund til det eventuelt er nødvendig å kjøre denne igjen. Men jeg lurte litt på kriteriene i tilfelle jeg får problemer igjen neste gang.
  2. Hei Fant egentlig aldri ut hva som forårsaket P20CB Min far plukket ut DPF og spylte denne. Drivstoffamperen så grei ut. Etter dette var feilmeldingen borte. Hadde fremdeles feilmeldingene for ned-sotet partikkelfilter Prøvde å kjøre en DPF Static Regeneration, men fikk bare feilmelding om at det ikke kunne gjennomføres. Endte opp med å kjøre en "reset DPF learned values" Dermed var i alle fall feilmeldingene borte og bilen ute av nødmodus. Jeg har kjørt en DPF Static Regeneration på denne bilen en gang tidligere, så jeg er litt forvirret om hvilke parametre som må være på plass for at denne skal gjennomføres. Er det noen som har noen forslag her?
  3. Da vil jeg anta at det er disse som er brukt i denne kretsen? 31 VAP pump/UEGO R7 Fuel pump (Litt dårlig beskrivelse når den kalles bare Fuel pump)
  4. Hei Da er alle sikringer sjekket og funnet i orden. Glødepluggen ser også ut til å være i orden. Men jeg lurer litt på om jeg har missforstått noe rundt denne. Trodde først at det kunne være 2 enheter i forbindelse med drivstofdamperen, men det er vel bare glødeplugg og jord? Hvis jeg kobler ifra glødepluggen får jeg: P26A2 - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit High Tar ut R8: P269D - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Control Circuit Low Så hvilken krets er det da denne feilmeldingen går på? P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open Kan det ha med diesel pumpa etc? Hvilken føler er det som ligger mellom Turbo og drivstofdamper? Regner med denne har med måling av resten av feilene jeg må begi meg ut på etter hvert? P2463 - Diesel Particulate Filter - Soot Accumulation P246C - Diesel Particulate Filter Restriction - Forced Limited Power P24A4 - Diesel Particulate Filter Restriction - Soot Accumulation Too High (Bank 1)
  5. gom

    Kode radio

    Hei Jeg har kjøpt kode på ebay til både S-MAX og Transit Instruksjon til hvordan du henter ut serienummer ligger på siden. Dette er bare et eksempel, da jeg ikke husker hvilken jeg brukte. https://www.ebay.com/itm/Ford-Radio-Unlock-Code-M-V-Serial-Escort-Fiesta-Focus-Mondeo-Transit/303093908312 Koster som regel £0.99
  6. Hei For å koble til telefon med Bluetooth kommer du langt med en billig versjon fra ebay. Det ligger gratis programmer på google play. (f.eks inCarDoc free) https://www.ebay.com/itm/ELM327-Obd2-V2-1-Bluetooth-Car-Diagnostic-Scanner-Android-Torque-Auto-Scan-Tools/192470911999 For mer avansert bruk er FORScan (PC) og modifisert Elm 327 tingen
  7. Hei Synes å huske at R8 og F29 eller F32 går til glødepluggen som er på samme kontakt som Injektoren. Ved å bryte disse får jeg frem: Code: P269D - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Control Circuit Low Har du noe skjema jeg kan bruke? Har du funnet noe om sikring 84? (DPF glow plug sensing) Er ikke i nærheten av bilen de neste dagene, men jeg skal sjekke disse sikringene når det blir tid. 28 T-MAF sensor 29 Vaporiser glow plug monitoring 31 VAP pump/UEGO 32 Vaporiser glow plug Når jeg åpner kontakten slik at den sorte ledningen til Fuel Injector/Glow Plug brytes får jeg: Code: P26A2 - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit High
  8. Hei Min erfaring er at brikken (ID63) kan være for dårlig i disse Kina versjonene. Fjernkontrollen derimot har fungert greit, og denne kan programmeres inn ved å vri tenningen x antall ganger. For å få laget ny nøkkel til min S-MAX sendte jeg bilde til denne karen, som finner nøkkelkode fra bildet. Brikken i denne ble gjenkjent og jeg kunne legge den til ved å bruke FORScan https://www.ebay.com/itm/Ford-Flip-Remote-Key-Head-Cut-to-Code-Focus-Fiesta-Galaxy-Kuga-Mondeo/131327899548
  9. Hei Hvis du er heldig kan det hende at du kan lese ut eventuelle feil på glødeplugg via OBD2 scanner. Her er fra en Transit: Code: P0673 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit
  10. 2011 (FORD Transit Mk6 Van (V347, V348) 2.2 TDCi (103 KW / 140 HK)
  11. Hei Jeg har denne feilmeldingen på en Transit 140T350 Code: P20CB - Exhaust Aftertreatment Fuel Injector A Control Circuit Open Har koblet fra drivstoffordamper (Exhaust Aftertreatment Fuel Injector) og verifisert at det ikke er brudd i denne. Kan være så lav motstand at det regnes som kortslutting. Har ikke klart å måle spenning inn til drivstoffordamper nå jeg slår på tenningen. Vil tro at det skal være spenning et lite øyeblikk for feil overvåkningen? Så det jeg leter etter nå er hvilken sikring som skal forsyne denne kretsen. Tror dette kan være sikring 84, men jeg har ikke klart å lokalisere denne. I manualen står det at denne skal være under sikringsboks i motorrommet? Er den noen som kan være behjelpelig med lokasjonen på denne, eller andre alternativer på hva som er galt? Auxiliary fuses Fuse Ampere rating Colour Circuits protected Location 84 7.5 brown DPF glow plug sensing Below the engine compartment junction box
×
×
  • Create New...