Jump to content

cossiedude

Gjest
  • Posts

    396
  • Joined

  • Last visited

About cossiedude

  • Birthday 09/17/1973

Medlemsinfo

  • Bosted
    rogaland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male

cossiedude's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. det er klaring mellom veiv og råde sideveis. Men ville uansett skiftet råde lagrene når du først har det åpent. Vist du skal overlade, så er arp bolter noe jeg ville brukt.
  2. Det er ikkje så enkelt nei. De sjekker feks cat om den er av korrekt type, bremsene, beltene og innfestingen av de. Da broren min tok inn sin escos, måtte han få tuv papirer og dokumenter fra adac, men bremser og slikt som er orginalt på bilen måtte dokumenteres av ford norge, som ikke gidder dette. Beskjeden var da at bilen måtte få dokumentert dette i landet den kom i fra for å få skiltene.Heldigvis har jeg en kompis fra berlin, og en kjenning av han jobber på tuv. Bilen er da i dag reg. med 300hk,10*18 felger, 235*40 dekk og med 26mm spacere og race eksos.
  3. dette hadde vært ett flott drifte prosjekt.
  4. Har ett sett nye strekkbolter. 400+ frakt?
  5. Når jeg får stemplene mine. Står forklart tidligere i denne posten hvorfor jeg har måttet vente så lenge.
  6. For å si det enkelt så vil det vise seg i benken.Alt er satt opp til å gi over 700 men vist jeg får beste dreiemoment ved feks 550hk så stopper jeg der. Er ikke ute etter mest mulig hester men en motor som har mye av begge deler.
  7. Stemmer det. Var broderen sin montecarlo/wolf det.
  8. Denne toppen skal på ei cosworth aluminium blokk. Siden jeg skulle bygge HELT ny motor,så ville jeg ikke bruke brukt topp mtp sprekker og lignende. Det eneste som er brukt på denne motoren er topp deksel og bunnpanne. Det skal legges til at dette har tatt flere år å bygge pga prisen på delene og venting på noen deler som viste seg å være kina deler. Når da endelig selger av kina dritten inrømte dette så har han brukt MINST 6 måneder på å ordne opp etter seg. Nye stempler er endelig på veg og kan da ferdigstille motoren og få den i benk om noen uker fra dags dato.
  9. He he,nei blir nok noe mer enn 400hk i denne Dette er vel det man kaller ett jesus prosjekt. Mange som har hørt om den men svært få som har sett den.
  10. Sendte mail til de i går og fikk tilbakemelding med enda mere svada.
  11. Mye rare argumenter. At feks stud boltene er rustfrie. Og at de er strekkbolter.
  12. Med den forklaringen her tviler jeg på at jeg ville handlet. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27298026
  13. Heilt enig med Arne. Orginal lys på en eldre Ford er ikkje akkurat noe å skryte av. Få heim.
  14. Toppen min kom på ca 65000,- Da må det trekkes av 34000,- for fabrikk ny topp. Resten er for jobb,kammer, mekanisk løft,større ventiler andre styringer,seter osv. Så vist jobben er gjort skikkelig og toppen ikke er planet for mange ganger og er ubrukt fra den ble bygget så er prisen i rett nivå. En annen ting er at man slipper å vente i 8-10 månder for å få gjort jobben av en "mester".
×
×
  • Create New...