Jump to content

Høyt bensinforbruk


Bjørn_H

Recommended Posts

Jeg har en sierra sedan 4x4 med dohc motor. Jeg synes det bruker alt for mye bensin, over litern på langkjøring kan ikke være normalt? Greit nok at det er 4x4, men den kan ikke bruke så mye mer en 2wd?

 

Håper noen her har noen tips

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

er litt lite hester for 4x4 egentlig så motoren vil jo gå tyngere. men uansett så er det en fordel å bytte litt tenningsdeler og luftfilter f.eks kanskje bytta olja siden vi næremer oss en kald årstid. min ohc bruker liter'n på mila ca men nå har jo jeg trimma litt da. ;)

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

hehe få nu bare skiftet de plugger. og hvis det ikke hjælper så rotor og fordeler. der efter skal du ha tjekket din lambasonde. der efter tps. og går alt galt så skal din motor kompressions testes. men det er somregl pluggerne. jeg skifter dem hver forår. så kan jeg køre på friske plugger hele sommeren og ha max hk og køre med slidte plugger hele vinteren når jeg ikke skal køre 200km/t+ . min har altid kørt 10-11km/L men en 4x4 har lidt mere at slæbe på og mine kammier i 4x4 siger 9-10km/L.

 

jeg fik dog lige at vide igår at man kan sætte RS2000 MK V orginale plugger i sierraen. det skal jeg lige ha gjort ved min.

Link to comment
Share on other sites

ja.. og en dohc skal man fint kunne kjøre ihvertfall på 0.6-0.7 vel.. ?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...