Guest larsh Posted December 10, 2003 Posted December 10, 2003 heisan, lurte på om disse gikk om en annen..altså jeg trenger en ny en til caprien min og lurte på om feks en fra sierra v6 passer?eller andre forder for den saks skyld mvh larsh
Guest Bust Posted December 10, 2003 Posted December 10, 2003 sierra har uavhengig hjuloppheng og capri har ikke det så det passer nok ikke
Guest Bust Posted December 11, 2003 Posted December 11, 2003 finnes tre typer stive fordakslinger"engelsk" som brukes i escort, cortina, 4cyl capri"tysk" i escort, 4cyl taunusatlas i 6cyl taunus, capri og noen få escort
Guest larsh Posted December 11, 2003 Posted December 11, 2003 så jeg kan ikke bare ta en diffklokke og stikke inn i "huset" ? alt jeg trenger er liksom en ny klokke :?
Guest Bust Posted December 11, 2003 Posted December 11, 2003 ser ut som du har en "engelsk" diff, og de kan vel bare stikkes rett inn hvis du finner en
Guest pisko Posted December 11, 2003 Posted December 11, 2003 Ser ut som en overkjørt neger spør du meg
Guest Bust Posted December 11, 2003 Posted December 11, 2003 hvis bildet er tatt bakfra er det nok ikke en engelsk men en atlas du har
Guest larsh Posted December 12, 2003 Posted December 12, 2003 vel bildet er tatt bakfra så ja det er en atlas, har en engelsk liggende fra en 1.6 liter men gidder vel ikke prøve å sette den på engang... så bare diffklokka går ikke ann å sette inn? fra feks sierra/granada/etc med v6 ellerno jeg må altså ha en hel aksling(begge stikkakslinger og diffhus) fra en capri/taunus? og kan altså ikke bruke bare diffklokke(uten stikkakslinger) fra en annen v6 ford? føler at jeg maser endel men dere vet mye bedre enn meg
Guest Bust Posted December 12, 2003 Posted December 12, 2003 har ikke så bra greie på atlas du kan vel kanskje poste spørsmålet ditt påhttp://www.capri-club-norge.com/forum/index.php
Guest larsh Posted December 12, 2003 Posted December 12, 2003 hei takk for infoen du har kunnet gi meg iallfall har vært innom capri-club-norge.com og spurte der før jeg fant denne siden men det er nesten null aktivitet der PS : du vet ikke om taunus bruker atlas aksel?
Guest Bust Posted December 12, 2003 Posted December 12, 2003 den øverste av disse er en taunus atlas, tror den brukes i 2.3
Guest larsh Posted December 12, 2003 Posted December 12, 2003 så bare 2.3 altså...finner ingen slike bare 2litere :? vel takk for hjelpa! mvh larsh
Guest Bust Posted December 12, 2003 Posted December 12, 2003 tror det fantes taunus 2.0 v6 fram til midt på 70 tallet mulig disse har atlasHar du dype lommer kan du vel kjøpe en ny Quaife LSD for ca £500
Count Posted December 13, 2003 Posted December 13, 2003 Hva med Transit..? Har ikke de noe lignende? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest Bust Posted December 19, 2003 Posted December 19, 2003 kan tenke meg at en transit som har to-tre ganger så stor totalvekt og halvparten så stor motor har litt annen utveksling.Når du bytter kronhjul og "pinion" skal det være 0.01mm "backlash" eller slark(?) mellom disse. For å få til det trenger du ufortjent mye flaks eller en "dial gauge". Har workshopmanual på engelsk så jeg aner ikke hva disse greiene heter på norsk :oops:
Mark1 Posted December 19, 2003 Posted December 19, 2003 Det skal være null problem å finne en ny diff til den der.Eneste problemet er at den nye må shimses sånn at kontakten mellom kronhjulet og pinjongen blir riktig.Men nå ser det ut som det er en atlas du har da, men diffen skal være like stor som den du finner i den tyske typen også. Hvor i landet holder du til? Jeg veit om noen i gjøvik området som kanskje kan hjelpe deg, men som Bust sier så kan du jo legge ut en post på ønskes kjøpt hos capri klubben, selv om det er tilsynelatende lite aktivitet der så er det nok mange som titter innom titt og ofte. Og hvorfor ikke benytte anledningen til å kjøpe sperre?Du kan jo også sveise igjen diff klokka sånn den er nå, hvis det ikke er aktuelt så kan du si hvor mye du skal ha for den ødelagte diffen så kanskje jeg kjøper den =) WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Guest Bust Posted December 20, 2003 Posted December 20, 2003 hvor er det man får tak i shims?hyllevare noe sted?klippe ut av ølbokser, kakebokser etc?
Mark1 Posted December 20, 2003 Posted December 20, 2003 Var en som fortalte meg at de hadde det hos ford...Har ikke ringt og hørt selv riktignok.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Guest larsh Posted December 20, 2003 Posted December 20, 2003 hei!jeg bor midt i troms, og jeg leter egentlig bare etter en midlertidig diff. tenker jeg setter på en ny diff med sperre når jeg får samla sammen nok penger, vil bare ha bilen på veien først og fremst.burton selger de differ?har katalogen en plass men vet ikke hvor og om jeg vil selge den ødelagte diffen? tja det går vel alltids det, får tenkte på - har vel ikke allverdens bruk for den
Guest larsh Posted December 20, 2003 Posted December 20, 2003 sveise igjen diff klokka? hva vil det si? hva godt gjør det når ting er knekt og i stykker ?
Guest Bust Posted December 20, 2003 Posted December 20, 2003 de selger både limited slip diff'er og crownwheel&pinion set, spesielt billig er det ikke. De har også dial gauge til ca £10 og tilhørende stativ for ca £20 som er nødvendig for å finstille drevene. 0.01mm er litt vanskelig å ta på øyemål
Guest larsh Posted December 21, 2003 Posted December 21, 2003 vel utstyret var jo ikke så dyrt men hva koster en lsd?
Guest Bust Posted December 29, 2003 Posted December 29, 2003 £4-500 + frakt og mva for en LSD så vidt jeg huskerHar forresten brukt et par ettermiddager av juleferien på å bytte 4.11 diffen i escorten med en 3.45 fra en 80' taunus.Ikke halvparten så vanskelig som det ser ut til i manualen
Guest Bust Posted January 1, 2004 Posted January 1, 2004 en ting jeg fant ut etter jeg monterte den og begynte å kjøre med den er at man bør bruke en "gear marking compound" (fett iblandet fargestoff) for å få sjekket at tannhjula griper i hverandre på riktig sted. :oops: Får ikke sjekket på noen annen måte om dybden på piniongen er riktig [/b]
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now