Lanzin Posted December 10, 2003 Posted December 10, 2003 Er det mye slit å bytte drivaksel?Må jeg ned med opphenget eller?Kan noen fortelle meg hvordan det gjøres i rekkefølge?? Mvh Ulf Andre
Count Posted December 10, 2003 Posted December 10, 2003 Neida, du kan klare det uten det. Men det er litt knotete og trangt, så det kan hende det kan lønne seg å løsne ned triangelet. Men skruene på diffen kommer du veldig fint til, ikke noe problem. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
focusst Posted December 11, 2003 Posted December 11, 2003 Går fint uten! Sett en jekk e.l. under brua (triangelet?) og skru av det nedre støtdemperfestet! Slipp ned jekken litt, pass på bremseslangen! Så er det bare å skru! Torx T-40 og muttertrekker! Har du ikke muttertrekker får du noen til å bremse slik at hjulene ikke går rundt når du løsner skruene! Gjør ren skruene nøye først og bank med hammer rundt skruene! Det hender de sitter Over til fienden...
Count Posted December 11, 2003 Posted December 11, 2003 De sitter som f.... Beklager, jeg har endel sære navn på ting. Haynesboka mi er på svensk, og det er den jeg har lært mesteparten av det der av. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Lanzin Posted December 11, 2003 Author Posted December 11, 2003 takker og bukker for alle svar!Gleder meg til å sette i gang... drivakselen har brukket tvers av helt inntil hjullageret ved ytre knute Nå skal jeg bytte: drivaksel,kanaler,hjulbuer,hovedlykt,blinklys,batteri,girkasse,mellomaksel,kardang,forskjerm,panser,bakluke og diverse brytere og duppedingser. Skal montere rs skjørter og bakleppe(mangler front) og gå over alt av motortekniskt og lakkere om et par mnd,blir nok et par netter i garasjen ja... Mvh Ulf Andre
Count Posted December 12, 2003 Posted December 12, 2003 Husk da på at vi som er medlemmer i Ford motorsport klubb har rabatt på veng.no Der har de omtrent alt av karosserideler. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Lanzin Posted December 12, 2003 Author Posted December 12, 2003 Er registret som firma og får 30 eller 40%.. husker ikke helt..Noe er det ihvertfall!
Recommended Posts