Jump to content

Sierra i cl 89`mod


Guest Sierra_is

Recommended Posts

Gasser motor med 205 blokka er i såfall ettermontert eller byttemotor. Det kan man også se ut i fra delefilmen til Ford. :) Og det er derfor mange som har montert disse motorene med forgasser, men orginalt fra Ford er det nok ikke såvidt meg bekjent.

 

sorry men her tar du feil :ph34r: alle sierra jeg har hatt fra 85 og oppover har hatt 205 blokk skal vel noe til at alle hadde bytte motor (ca ti stk )

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

La det være helt klart at ALLE OHC med innsprøytninghadde 205 blokk orginalt (207 er byttemotorer). Coswort brukte denne blokka fra 1986 til 1989 untatt i RS500, men valgte ut de beste støpeseriene slik at blokkene cosworth brukte er som regel mye bedre kvalitet enn vanlige 205 blokker brukt på seriebiler med EFI. Det blir derfor litt feil å tro at en vanlig IS har cosworthblokk. :)

 

Om den stakkars 100hk utgaven av 2,0 OHC er det bare å si at EGR og katalysator fra 80 tallet tar mellom 10-15 prosent av effekten. så det stemmer bra med at effekten er senket fra 115 til 100. Motoren har også dårligere dreiemoment og er ikke særlig kjapp på turtall. Rett og slett en strupet drittmotor, et kompromiss fra ford da de ikke var riktig klare for å produsere DOHCen som er kontruert for bruk med avgassrensing. :)

 

Det er forresten andre stempel i OHC med innsprøytning i forhold til utgavene med forgasser.

 

Du har så rett så rett så rett :-)

'97 Chevrolet Astro, '81 Escort cab. TIL SAlGS!,'97 Mondeo stv (konebil), 97 Mondeo delebil, '64 Ford Galaxie, '69 Chrysler Newport =nåværende "beholdning"

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om det er forskjeller på 2litern i utgavene 115 og 100hk¨.

Har en 115hk motor i bilen nå, men må bytte, så har jeg en 100hk liggende, men er d no forskjell på de??? :unsure:

Trodde at det var manifoild og hjerne og motornett som måtte byttes, samt fjerne kat. for å få 115 hk. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Det som da blir litt rart her, er at min 90 mod er oppgitt til 105hk m/ katt, og så sies det at katta tar ca 10hk, så nå da jeg har fjernet kat og egr, så burde jeg ha 115hk (hvis alt er som nytt) Har sjekket motoren, og det er orginal motoren, har aldrig vært byttet, og den har som nevnt tidligere 8,5:1 i komp, LMM og Map... Det jeg nå lurer på er hva som gjør at stemplene er lavere på 100hk`n?? i følge ford, så er det ikke noe forskjell på veiv, råder eller stempel, det er heller ikke forskjell på blokka.... så hvorfor??

Link to comment
Share on other sites

Det som da blir litt rart her, er at min 90 mod er oppgitt til 105hk m/ katt, og så sies det at katta tar ca 10hk, så nå da jeg har fjernet kat og egr, så burde jeg ha 115hk (hvis alt er som nytt) Har sjekket motoren, og det er orginal motoren, har aldrig vært byttet, og den har som nevnt tidligere 8,5:1 i komp, LMM og Map... Det jeg nå lurer på er hva som gjør at stemplene er lavere på 100hk`n?? i følge ford, så er det ikke noe forskjell på veiv, råder eller stempel, det er heller ikke forskjell på blokka.... så hvorfor??

Er det ikke forskjell på hjerne også ,trodde jeg da :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hjernen skal være lik den!.. Jeg har 100hk jeg! Skal måle compen en dag iløpet a uka på den! Tror det bare er EGR å kat som trekker ned hestene! Du som har 105hk du har ikke EGR du eller?

Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra_is

Har en 89`mod 2.0i cl med kat, der var hjernen ulik, jeg kunne ikke bruke den (samenliknet med hjernen min til en is 86`mod). Der var mange flere ledninger. Jeg tok blokka fra cl`en og brukte toppen og motorstyringen fra is`en, men den går like godt som før, så jeg tipper jeg har rundt 115 hk...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...