Jump to content

Scorpio 2.9i 24v Ønskes


jcegeland

Recommended Posts

Sinsykt vanskelig det er å få tak i en Scorpio 2.9i 24 (VENTILER) Motor

Noen som vet om en? (I NORGE)

 

-jcegeland

86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (Prosjekt)

85 Scorpio 2.8i Ghia (Bruksbilen)

----------------------------------------

92 Scorpio 2.9 24v (Solgt), 86 Scorpio 2.0l CL Spesial Edition (Solgt)(Gamle Gobilen), 85 Scorpio 2.8i Ghia (RIP), 86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (RIP)

Link to comment
Share on other sites

Personlig synes jeg det er litt småfrekt hvis jeg skulle ringe en kar og si :

"halla så nummeret ditt på et forum,trenger hjelp til noe jeg..."

når jeg aldrig har prata med fyen før..

 

Er det bare jeg som føler det slikt eller :?:

Link to comment
Share on other sites

Personlig synes jeg det er litt småfrekt hvis jeg skulle ringe en kar og si :

"halla så nummeret ditt på et forum,trenger hjelp til noe jeg..."

når jeg aldrig har prata med fyen før..

 

Er det bare jeg som føler det slikt eller :?:

Det er vel en grunn til at de fleste av vår generasjon synes det er enklere å kommunisere over internett enn via telefon, slik er det bare....
Link to comment
Share on other sites

Guest Komfort
Personlig synes jeg det er litt småfrekt hvis jeg skulle ringe en kar og si :

"halla så nummeret ditt på et forum,trenger hjelp til noe jeg..."

når jeg aldrig har prata med fyen før..

 

Er det bare jeg som føler det slikt eller :?:

 

Frode har selv lagt ut tlf nummeret og e-mail på cosworth.no så det går nok bra, han er bare glad for interesse på dette omerådet.

Han kaller seg BR Racing V6

Link to comment
Share on other sites

Ring Frode:

97966801

Kanskje en ide om han kunne svare her av og til, så slipper du å svare: "ring Frode" i hvert endeste innlegg som omhandler v6..... ;) :lol:

Jeg vet, har ikke hørt fra'n her på ei stund nå. Men som sagt, han har en del ballast når det gjelder V6, og jeg vet at han har en 24v som han vurderte å kvitte seg med.. ;)

Det er kanskje litt dufus at jeg ahr omtrent 7 poster som omhandler nummeret hans men slik er det nå bare.. :D

 

Lanzin: Jeg kan garantere at med mindre du ringer klokka halv tre på morran er han alt annet enn avvisende å snakke med på tlf.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Lanzin: Hva ****! det var jo jeg som trengte en en 2.9i-24v motor! den maskinen jeg har: lagerslag, dårlig kompresjon, koker etter ca 15min på tomgang pluss at den sviver kanskje på 3-4 cyl på tomgang når den er kald

 

-jcegeland

86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (Prosjekt)

85 Scorpio 2.8i Ghia (Bruksbilen)

----------------------------------------

92 Scorpio 2.9 24v (Solgt), 86 Scorpio 2.0l CL Spesial Edition (Solgt)(Gamle Gobilen), 85 Scorpio 2.8i Ghia (RIP), 86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (RIP)

Link to comment
Share on other sites

Count: hva koster en ny 2.9i-24v da?

eller en brukt som ikke har gått over si 150 000?

 

Lazin: ikke meninga å bli sur hadde bare en dårlig dag (Sorry) :)

 

-jcegeland

86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (Prosjekt)

85 Scorpio 2.8i Ghia (Bruksbilen)

----------------------------------------

92 Scorpio 2.9 24v (Solgt), 86 Scorpio 2.0l CL Spesial Edition (Solgt)(Gamle Gobilen), 85 Scorpio 2.8i Ghia (RIP), 86 Scorpio 2.8i 4x4 GL (RIP)

Link to comment
Share on other sites

det var ikke jeg som ble spurt, men jeg har ett lite svar.. :wink:

 

Jeg ringte ford for ett par år siden og spurte hva de skulle ha for en komplett 24v motor av den første typen(BOA), og med moms og alt så ble det ganske nøyaktig 100.000 kr :!:

 

Skal man ha en slik motor, få tak i en brukt, kanskje fra en skadd bil eller utenlands høgger el nå sånn.. 8)

 

ser skadebiler titt og ofte annonsert i motorbørsen, skadebiler fra enten Sveits eller Danmark..

Link to comment
Share on other sites

jcegeland:Ingen skade skjedd :D

 

Ang pris på 24v motor så ringte jeg et svenskt opphuggeri,fant de på nett.. husker ikke adressen.

 

Han ga meg en pris på 3500,-+evt avgifter,den hadde gått 170000 og var komp testet, dum som jeg var så hadde jeg sef ikke penger når jeg ringte og regner med at den er vekk.

 

Jeg husker at de hadde en omfattende database på nett... kan sjekke litt..

Link to comment
Share on other sites

Stemmer som dølle sier. De koster rundt 100 lapper nye..

Brukt er definitivt tingen. Jeg råder deg til enten å importere deg en delebil, eller få tak i en delebil her i landet. Førland auto (tror jeg det var) pleier å ha noen inne på lager. De annonserer i motorbørsen, så hvis du finleser litt der finner du garantert noe. Da regner jeg med at en så og si hel bil (kanskje en bakskade el.l.) kommer på 30.000. Merk: Da får du med alle delene og kan bygge helt over til Cosworth. Med bremser og alt, og hvis du gjør det ordentlig kan du til og med få godkjent den, med Cosworth i vognkortet. Det er jo koselig.. :)

 

3500 hørtes veldig lite ut. Sikker på det? får jo ikke en halv DOHC i norge en gang for det. Jeg vet om en seriøs hugger i Kongseberg, han høgger bare 24v Cosworth og 2.9, som tar 15000 for en motor. De har som regel gått 160-180000.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Er helt sikker!

Sendte en mail tilbake for å bekrefte det,synes det var billig og spurte nærmere om stand,da kom han med kompresjonstesten som virket helt ok, skal finne siden og sjekke en gang til.. det er ca 3 mnd siden jeg snakket med dem.

 

Er disse motorene virkelig så dyre? da lønner det seg nesten med turbo :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...